برنامه این هفته «ایران امروز» مروری بر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد داشت
کد خبر: 3813517
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

برنامه این هفته «ایران امروز» مروری بر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد داشت

گروه هنر ــ برنامه این هفته «ایران امروز» ضمن مروری بر سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص فاصله زیاد با قله‌های پیش بینی شده در حوزه علم و فناوری، به بحث و گفت‌و‌گو پیرامون مسیر طی شده و اهداف پیش رو در اسناد بالادستی علمی و فناوری می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، این برنامه که میزبان کارشناسانی همچون سعید سهراپ‌پور استاد دانشگاه صنعتی شریف، محمود تولایی، عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن ژنتیک ایران و اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری است به رتبه‌های علمی ایران در رشته‌های مختلف و پیروزی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیاد‌های علمی اشاره کرده و به سراغ موسسات پژوهشی برتر رفته و موفقیت‌های آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در این برنامه همچنین اشاره مقام معظم رهبری به بدخواهی و کینه‌توزی دشمنان و ناخشنودی آنان از جهاد علمی جوانان ایرانی و محدودیت‌هایی که غرب در امر پژوهش ایجاد کرده است مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در توسعه کشور، سند نقشه جامع علمی کشور و اهداف آن، ضرورت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از نخبگان و گرایش شدید جامعه به تحصیل در آموزش عالی و ایجاد انتظارات زیاد در فارغ التحصیلان از جمله محور‌های مورد بحث در این برنامه به شمار می‌رود.

«ایران امروز» به تهیه‌کنندگی یوسف‌پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۳ بامداد چهارشنبه ۱ خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۷:۰۰ و ۲۰:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۹:۰۰ و شنبه ساعت ۱۲:۰۰ پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha