لزوم تبیین سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل در مسئله فلسطین
کد خبر: 3813486
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

لزوم تبیین سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل در مسئله فلسطین

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون فرماندار رضوانشهر گفت: در شرایط فعلی همه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای می‌توانند در راستای تبیین و تشریح مسئله فلسطین و انتفاضه و همچنین سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، ابراهیم چراغی، معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در جلسه روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس نماد استکبارستیزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از مظلوم است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص مسئله فلسطین، گفت: در شرایط فعلی استکبار جهانی عزم خودش را در سرکوب کردن مسلمانان در اقصی‌نقاط کره خاکی از فلسطین و لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن جزم کرده لذا بیداری و هوشیاری امت اسلام مهمترین وظیفه است.

معاون فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، افزود: هر ملتی و نظامی که اراده محکم‌تر و قوی‌تر داشته باشد در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های استکبار جهانی موفق خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی همه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای می‌توانند در راستای تبیین و تشریح مسئله فلسطین و انتفاضه و همچنین سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل نقش‌آفرین باشند.

وی با تشریح برنامه‌های ابلاغی روز جهانی قدس ضمن دعوت از مردم ولایتمدار شهرستان در راهپیمایی این روز بزرگ خواستار برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم آن شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی،‌ امام جمعه رضوانشهر نیز اظهار کرد: روز قدس در سرتا سر جهان گرامی داشته می‌شود که نشان‌دهنده  وحدت و پشتیبانی از مستضعفین جهان و مایه فخر و مباهات مسلمانان است.

وی روز قدس را یادگار عظیم و ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: روز قدس تجلی عمق دوراندیشی و هوشمندی امام راحل در اعتقاد حقیقی به کلمه وحدت و انسجام اسلامی مقابل مستکبرین عرصه جهانی است. امروز با توجه به شرایط جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، شرکت در راهپیمایی عظیم روز قدس اهمیت دوچندان خواهد داشت.

سرهنگ یگانی‌نژاد، جانشین فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در ادامه، با اشاره به بیاناتی از امام خمینی(ره) راحل درباره فلسطین، گفت: قدس قبله نخستین مسلمانان جهان است که استکبار جهانی توسط رژیم صهیونیستی جنایتکار از سال 1948 این سرزمین را از دست ساکنانش بیرون کشید لذا امام خمینی(ره) در 16 مردادماه سال 1358 همزمان با سیزدهم رمضان 1399 خطاب به مسلمانان فرمان روز قدس را صادر کرد.

وی متذکر شد: امام راحل با طرح روز قدس به طور عملی نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند زنجیری به هم گره خورده است و نباید اجازه دهیم دشمنان اسلامی با اتکا به تفاوت‌های مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه‌افکنی کنند.

جانشین فرمانده سپاه رضوانشهر شعار روز جهانی قدس امسال را «تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کش از غزه تا یمن» دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم همه مدیران همکاری لازم را در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام

captcha