پنجمین اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3813470
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

پنجمین اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری پنجمین اجلاس استانی نماز ‌با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که باید به نماز در مدارس توجه کرد، برگزار می‌شود.

پنجمین اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، در بازدید از غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال گذشته در ستاد اقامه نماز استان برنامه‌‌های مختلفی را برگزار کردیم.

وی افزود: برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی در مدارس، برگزاری نشست‌های خانواده با محوریت اولیا و دانش‌آموزان و اجرای طرح «سفیران صبح» برای احیای نماز صبح در مساجد از برنامه‌های ستاد اقامه نماز در سال 97 بود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی رانندگان ماشین‌های سنگین، تصریح کرد: سال گذشته چهارمین اجلاس استانی نماز در استان برگزار شد.

کمیلی ادامه داد: در سال جاری نیز پنجمین اجلاس استانی نماز بر طبق و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که باید به نماز در مدارس توجه کرد، برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس در سال جاری با عنوان «نماز و آموزش و پرورش» برگزار می‌شود و سعی بر این است که در این اجلاس از مدارس نمونه‌ای که در بحث نماز تبلیغات خوبی دارند، تجلیل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی این اجلاس، از مدارس و دستگاه‌های اجرایی که در سال تحصیلی ۹۷ عملکرد شاخصی داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

کمیلی ادامه داد: در سال جاری با توجه به برگزاری اجلاس استانی نماز، نشست‌های دانش‌آموزی و دانشجویی با رنگ و بوی دیگری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی مدرسان بومی نماز در قم در سال جاری، تصریح کرد: یاوران نماز بیشترین کمک را می‌توانند در تبلیغ نماز داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: یاوران نماز می‌توانند در ارائه نقاط قوت و ضعف نمازخانه‌های بین راهی، نمازخانه‌های مدارس و ادارات به ستاد اقامه نماز کمک کنند و این امر مشکلات بسیاری را مرتفع خواهد کرد.

کمیلی از برگزاری مسابقه پیامکی ماه رمضان با عنوان «رمضان با قرآن» نیز در سال جاری خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۲۰ خردادماه در این مسابقه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در بحث نماز امسال از طریق سامانه سجاده در حال انجام است که به این شکل صورت می‌گیرد که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را بر روی این سامانه بارگذاری می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی یادآور شد: این اطلاعات که مربوط به عملکرد دستگاه‌ها در سال 97 است، توسط ستاد اقامه نماز کشور ارزیابی و دیده شده و سپس توسط ارزیابان استانی ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha