قرآن فقط برای خواندن نیست
کد خبر: 3813371
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

قرآن فقط برای خواندن نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قرآن در زندگی ما مهجور است، گفت: متأسفانه ما  از بطن قرآن خبر نداشته و تنها به خواندن قرآن کفایت می‌کنیم.

قرآن تنها برای خواندن نیست/ مهجوریت قرآن در زندگیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی، با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه از ۹۶ بقعه خراسان‌جنوبی تا تاریخ ۱۵ خردادماه برگزار می‌شود، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بقاع متبرکه از ۴۷ مبلغ دعوت کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سه نفر مفسر قرآن از استان و قم در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و بشرویه در ماه رمضان کرسی تفسیر قرآن دارند، اظهار کرد: برگزاری سخنرانی با بیان احکام شرعی در بقاع متبرکه و برگزاری محافل انس با قرآن در ۱۸ بقعه متبرکه و برگزاری مراسم جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن در ۳۲ بقعه متبرکه نیز از دیگر برنامه‌ها است.

بخشی‌پور ادامه داد: طبق سنوات گذشته برپایی سفره‌های کریمانه با افطاری‌های ساده با کمک خیران در ۲۶ بقعه متبرکه و همچنین خیمه‌های معرفتی ویژه کودکان در هفت بقعه برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به کسب رتبه اول استان خراسان‌جنوبی در طیف «ب» برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ۹۷، در سطح کشور از اوقاف استان تقدیر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته ثبت هفت موقوفه قرآنی را در دستور کار داشتیم که تا پایان سال توانستیم ۱۵ وقف قرآنی به ثبت برسانیم.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه تربیت ۷۶۰۰ حافظ قرآن به صورت حضوری در سال گذشته از برنامه‌های مصوب سازمان بود، تصریح کرد: در پایان سال گذشته ۸۱۴۹ نفر حافظ قرآن آموزش دیدند.

وی یادآور شد: تربیت ۳۰۰ حافظ قرآن به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های سال گذشته بوده که در پایان سال ۳۹۰ نفر به صورت مجازی، قرآن را حفظ کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قرآن در زندگی ما مهجور است، افزود: متأسفانه ما  از بطن قرآن خبر نداشته و تنها به خواندن قرآن کفایت می‌کنیم.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه موقوفات قرانی در استان اندک است، بیان کرد: باید معنای دقیق آیات قرآن و تفاسیر آن را درک کنیم تا جامعه از گزند آسیب‌های اجتماعی به دور باشد.

امکان‌سنجی موقوفات با بهره‌گیری از علم روز
وی با تأکید بر احیای موقوفات با توجه به ظرفیت‌های منطقه، افزود: شش دانگ مزرعه و قنات شوکت‌آباد وقفی است و این موقوفه دو وقف‌نامه به نام محمد ابراهیم و امیراسماعیل شوکت‌الملک دارد که ۳۷ نیت در دل آن قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده این منطقه بهترین آب و هوا و خاک را برای پرورش گل محمدی دارد و امسال با افزایش مساحت سطح زیر کشت سومین سال برداشت از این محصول را داریم.

بخشی‌پور خاطرنشان کرد: اکنون با همکاری جهاد کشاورزی، ۱۰۰ هکتار از اراضی در مجموعه شوکت‌آباد به شیوه نوین آبیاری می‌شود.

انتهای پیام

captcha