سه غرفه متخلف در نمایشگاه قرآن تعطیل شد
کد خبر: 3813292
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

سه غرفه متخلف در نمایشگاه قرآن تعطیل شد

گروه ادب ــ مسئول بخش فروش نمایشگاه قرآن از تعطیلی سه غرفه متخلف در این نمایشگاه خبر داد و گفت: به شکایات در زمینه گرانفروشی در نمایشگاه قرآن رسیدگی می‌کنیم.

فردا//////سه غرفه متخلف در نمایشگاه قرآن تعطیل شدمحمدتقی حق‌بین، مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره آمار تخلفات در این دوره نمایشگاه گفت: تاکنون حدود ۴۸ غرفه برگ تخلف دریافت کرده‌اند و به آن‌ها تذکر کتبی داده شده است و در حوزه کتاب سه غرفه به مدت یک روز تعطیل شده‌اند.

وی افزود: یکی از این تخلفات شامل گرانفروشی بود؛ به عنوان مثال قرآنی که ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت به ۲۷۰ هزار تومان فروخته شده بود که پول فرد مورد نظر برگشت داده شد و تذکرات کتبی به غرفه مورد نظر داده شد و یک روز تعطیلی غرفه را در برداشت.

حق‌بین ادامه داد: فروش کتاب‌های غیر (ناشران دیگر) و غیرمرتبط با نمایشگاه قرآن نیز از تخلفات دیگری است که در بخش کتاب شاهد آن بودیم که یکی از غرفه‌ها به دلیل بی‌توجهی به تذکرات مکرر در رابطه با فروش کتاب‌های غیر، یک روز تعطیل شد.

وی در ادامه درباره هدیه متفاوت قرآن‌ها گفت: حوزه قیمت‌گذاری سال‌هاست که متولی ندارد و کنترل و نظارتی هم بر روی آن نیست؛ مگر اینکه شاکی وجود داشته باشد. در معاونت فرهنگی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان کارشناسانی هستند که به این امر رسیدگی می‌کنند.

مسئول بخش فروش نمایشگاه قرآن یادآور شد: تولید کتاب مربوط به حوزه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است و معاونت قرآن و عترت در این حوزه هیچ مداخله‌ای ندارد و اگر در نمایشگاه قرآن شاکی در این زمینه وجود داشته باشد، به آن رسیدگی خواهیم کرد.

یادآور می‌شود؛ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۴ خرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha