سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است/ بهره‌گیری از توان سمن‌ها
کد خبر: 3813211
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است/ بهره‌گیری از توان سمن‌ها

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در زمان بحران، تصریح کرد: سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است کمااینکه باید در مواقع بحران از توان سمن‌ها بهترین بهره را گرفت.

سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است/بهره‌گیری از توان سمن‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان، اظهار کرد: اصحاب رسانه با پوشش سیل پلدختر موجب شدند استان در کانون توجه قرار گیرد.
وی با ذکر این مطلب که اگر حادثه نیز طبیعی رخ داد عده‌ای وظیفه دارند خدمات‌رسانی انجام دهند، تصریح کرد:، سیل اخیر در لرستان بی‌سابقه بوده است و رسانه‌ها باید جنبه‌های مثبت خدمات‌رسانی را بیشتر بیان کنند.
مرادپور با ذکر این مطلب که در سیل اخیر گاز سه شهر و ۱۷۳ روستا دچار خسارت شد، ادامه داد: مدیریت استان در سیل اخیر جهادی عمل کرد به‌طوری‌که اولین دستگاه‌‌های حاضر در صحنه سیل اخیر شرکت‌های خدمات رسان بودند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که نیروهای جهادی ارتش و سپاه شکل جدیدی از امدادرسانی را نشان دادند، تصریح کرد: آمارهای سیل همواره در حال تغییر است و علت آن عدم مراجعه برخی سیل‌زدگان است.
وی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر ۱۸ شهر استان در جریان سیل آسیب دید، ادامه داد: تعداد ۱۸۵۵ واحد شهری به‌طور کامل تخریب شده پنج هزار و ۸۷۵ واحد شهری نیازمند تعمیر و دو هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهری به‌طور کامل از بین رفته است این در حالی‌است که سه هزار و ۴۲۰ واحد شهری نیازمند تعمیر هستند و هفت هزار و ۷۳۰ خانوار به جهت از بین رفتن وسائل زندگی نیازمند کمک معیشتی هستند.
مرادپور با ذکر این مطلب که سیل به ۱۲۰۰ روستا آسیب زد و ۱۵ هزار منزل روستایی را تخریب کرد، افزود: ۱۲ هزار واحد روستایی نیازمند تعمیر هستند این در حالی است که وسایل زندگی ۲۷ هزار خانوار از بین رفته و نیازمند کمک معیشتی هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است بر ضرورت توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در زمان بحران تأکید کرد و افزود: دستورالعمل‌های آمایش سرزمین باید اجرایی شود و یکی از مسائل آمایش سرزمین محل ساخت است.
وی با طرح این سؤال که چرا ساختمان فرمانداری چگنی در وسط سیلاب ساخته شده است، اضافه کرد: سوال دیگری که مطرح است این است که چرا اجازه پارکینگ شدن رودخانه داده می‌شود.

انتهای پیام

captcha