۱۸ بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جزءخوانی قرآن
کد خبر: 3813178
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

۱۸ بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جزءخوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری جزءخوانی قرآن در ۱۸ بقعه متبرکه لرستان، گفت: همچنین هر روز ماه رمضان سه برنامه تفسیر قرآن در خرم‎آباد و سه جلسه تفسیر در بروجرد برگزار می‏‌شود.

18 بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جزءخوانی قرآنحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه لرستان در ماه مبارک رمضان، از برپایی سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و گفت: این سفره‌های افطار به‌همت خیران و با هدف فرهنگ‌سازی برای ضیافت افطاری ساده برگزار می‌شود.
وی از برگزاری مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم در 18 امامزاده و بقعه متبرکه لرستان خبر داد و اضافه کرد: این برنامه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز با شرکت عموم مردم برگزار می‌شود.
طباطبایی در ادامه اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف استان به‌ویزه بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ماه رمضان برشمرد و ادامه داد: مبلغان ویژه ماه رمضان در قالب طرح «ضیافت الهی» در امامزادگان و بقاع متبرکه حضور یافته و به اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی برای روزه‌داران خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اعزام یک‌صد مبلغ بومی و غیر بومی به بقاع متبرکه استان لرستان، گفت: از برنامه‌های این مبلغان می‎توان به سخنرانی، قرائت و تفسیر قرآن‌کریم و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزاری برنامه تفسیر قرآن‌‌کریم در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این برنامه با حضور مفسران در مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) خرم‌آباد، حسینیه‌های حبیب بن مظاهر و ثارالله(ع) خرم‌آباد و امامزادگان جعفر(ع)، قاسم(ع) و مسجد امام بروجرد برگزار می‌شود.
انجام 866 مترمربع کار عمرانی در استان
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه از انجام 866 مترمربع کار عمرانی در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در حوزه بازسازی و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و عیان استان 866 مترمربع کار عمرانی انجام شده است.
وی ادامه داد: در بحث تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه‌تمام در بقاع متبرکه استان نیز بیش‌از پنج هزار مترمربع فعالیت عمرانی انجام شده است.
طباطبایی افزود: همچنین در سال 97 در حوزه بازسازی، مرمت، مقاوم‌سازی، تعمیر و نگه‌داری بقاع متبرکه 2815 مترمربع کار عمرانی انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که برنامه داریم که در سال‌جاری چند طرح جامع در بقاع متبرکه استان انجام دهیم، یادآور شد: در سال 98 نیز در بقاع متبرکه استان کار عمرانی برای بازسازی و مرمت آن‌ها انجام می‌شود.
طباطیایی گفت: طرح مودت و کمک‌های مردمی برای ساخت‌وساز در امامزادگان اجرا و خیران و نیکوکاران در این طرح شرکت کرده و هرساله استان لرستان یکی‌ از استان‌های موفق بوده است.

انتهای پیام

captcha