زمینه آشنایی دانش‎آموزان با سیره عملی شهدا فراهم شود
کد خبر: 3813026
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

زمینه آشنایی دانش‎آموزان با سیره عملی شهدا فراهم شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که شهدا بهترین معلمان ما هستند، گفت: وظیفه مشترک آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس این است که زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان را با ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سیره عملی شهدا فراهم آوریم.

زمینه آشنایی دانش‎آموزان با سیره عملی شهدا فراهم شودبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یک‎شنبه، 29 اردیبهشت در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اظهار کرد: ما با شهدا بزرگ شده‌ایم، زندگی کردیم و از آن‌ها درس‌های زیادی آموخته‌ایم.بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که عملاً درس اخلاق، مقاومت، احسان و از خودگذشتگی را از خود به‌جا گذاشته‌اند .
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود، گفت: من در دوران متوسطه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت داشتم و بهترین لحظات زندگی‌ام را با فرماندهانی سپری کردم که به فیض عظیم شهادت نائل شده‌اند.
زینی‌وندمقدم با اشاره به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان ادامه داد: بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که عملاً درس اخلاق، مقاومت، شهامت، گذشت، احسان، تعاون و همکاری را به ما آموخته‌اند.
وی با بیان این‌که رسالت آموزش پرورش انسان‌سازی است، افزود: بخشی از فرایند تعلیم و تربیت ناشی‌از آموزه‌های دینی و بخشی دیگر آموزه‌های علمی و ارزش‌هایی است که همین شهدا و ایثارگران خلق کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: باید برای تربیت نسل نو و نسل جوان و آینده این کشور هم از پیامبران و صالحان الگو بگیریم و هم انسان‌های ارزشمندی که بهترین سرمایه عمر خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا انسان‌های دیگر در آزادی و امنیت و آرامش زندگی کنند.

وظیفه مشترک آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار
وی با بیان این‌که ما با نسل چهارم انقلاب سر و کار داریم، نسلی که ایثار و از خودگذشتگی شهدا را ندیده‌اند، تصریح کرد: وظیفه مشترک آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان را با ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سیره عملی شهدا فراهم آوریم.
زینی‌وند مقدم ادامه داد: ما باید جوانان خوبی را تربیت کنیم و با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم به نتیجه برسیم، قطعاً بخشی از این‌کار به عهده آموزش و پرورش و بخشی از آن به‌عهده نهادهای انقلابی مانند بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که می‌توان با تعامل با یکدیگر در راستای اهداف نظام حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب به جوانان و نوجوانان است، هم رسالت آموزش پرورش را سنگین کرده است و هم رسالت کل ارگان‌های مرتبط با دستگاه‌های فرهنگی که با آن بتوانیم این منویات را با جان و دل محقق کنیم.
وی با بیان این مطلب که‌ اهداف نظام تعلیم و تربیت، طبق سند تحول بنیادین با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گره خوره است، گفت: امیدوارم بتوانیم در این زمینه وظیفه و رسالت خود را به‌خوبی انجام دهیم و جوانان تربیت کنیم که بتوانند از کشورمان در مقابل بیگانگان محافظت کنند و در صورت اتفاق هشت سال دفاع مقدس دیگری را خلق کنند.
وی در پایان با اشاره به وجود جوانان و نوجوانان در دفاع از حریم امامت در خارج از مرزهای ایران، گفت: این موضوع نشان‌گر آن است که دستگاه تعلیم و تربیت کار خود را در راستای تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی انجام داده است.

انتهای پیام

captcha