میزبانی مساجد پایتخت از «چلچراغ محافل قرآنی»/ راه‌اندازی مهدهای قرآنی در جوار مساجد
کد خبر: 3812721
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

میزبانی مساجد پایتخت از «چلچراغ محافل قرآنی»/ راه‌اندازی مهدهای قرآنی در جوار مساجد

حجت‌الاسلام ذاکر از همکاری با سازمان دارالقرآن الکریم برای عمل به مطالبه رهبری خبر داد و گفت: اجرای طرح «چلچراغ محافل قرآنی» در ۴۰ مسجد تهران و نیز راه‌اندازی مهدهای قرآنی در جوار مساجد با همکاری آستان قدس رضوی در این راستا است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»‌ با اشاره به برنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، اظهار کرد: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان قرآنی، در مرکز رسیدگی به امور مساجد جلسه ای با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کریم برگزار و تصمیم هایی در این زمینه گرفته شد که در کوتاه مدت و از همین ماه مبارک رمضان وارد فاز اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران به اجرای طرح «چلچراغ محافل قرآنی» به منظور تلاوت و بیان تفسیر در مساجد اشاره کرد و افزود: بنا است این کرسی های تلاوت در دهه سوم ماه مبارک رمضان در 40 مسجد تهران که اعلام آمادگی کنند، برپا می شود.

ذاکر به تشکیل بخش مدیریت قرآنی در مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و گفت: این مدیریت قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان منویات مقام معظم رهبری در حوزه مساجد را پیگیری می کند و جلسات جزءخوانی قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان در مساجد اجرا می شود، بعد از ماه مبارک حداقل یک روز در هفته در مساجدی که آمادگی دارند، ادامه می یابد.

وی همچنین از برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم در 100 مسجد تهران همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این جلسات با هماهنگی ستاد تفسیر قرآن کریم در ماه بهار قرآن در مساجد تهران هر روز برپا شده و مفسرین برای تفسیر آیات قرآن کریم در این مساجد حضور می یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اضافه کرد: قرار است، تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی تنظیم کنیم که یکی از بندهای آن ایجاد مهدهای قرآنی در جوار مساجد است.

ذاکر همچنین به برپایی اعتکاف رمضانیه در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته این مراسم با استقبال گسترده برگزار شد و امسال هم برخی از مساجد آمادگی برگزار این مراسم معنوی را دارند.

انتهای پیام

captcha