۲۵۰ سیل‌زده لرستانی تحت‌ پوشش بیمه بیکاری قرار می‏‌گیرند
کد خبر: 3812583
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

۲۵۰ سیل‌زده لرستانی تحت‌ پوشش بیمه بیکاری قرار می‏‌گیرند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون لرستان با بیان این‌که بالغ‌بر ۲۵۰ نفر از سیل‌زدگان این استان مشمول بیمه بیکاری شده‌اند، گفت: ‌این بیمه بیکاری شامل کسانی می‌شود که تا قبل از سیل اشتغال و لیست بیمه داشته‌اند و پس از سیل شغل خود را از دست داده‌اند.

250 سیل‌زده لرستانی تحت‌پوشش بیمه بیکاری قرار می‏‌گیرندبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی لرستان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهار کرد: سیل خسارات بسیاری به بنگاه‌های اقتصادی استان وارد کرد و براثر صیانت وزارت تعاون از نیروی کار با حفظ معیشت کارگر موضوع بیمه بیکاری پیگیری شد.
وی افزود: با حذف تمام فرآیندهای اداری در شهرستان پل‌دختر کمتر از چند ساعت موضوع بیمه بیکاری را برقرار می‌کنیم و اکنون نیز بالغ‌بر 250 نفر از این امکان بهره‌مند هستند و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.
آشتاب با بیان این‌که این بیمه بیکاری شامل کسانی می‌شود که تا قبل از سیل اشتغال و لیست بیمه داشته‌اند و پس از سیل شغل خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: برای کسانی‌که بیمه خویش‌فرمایی دارند نیز پیشنهادی داشته‌ایم که درصورتی‌که هیئت دولت تصویب کند آن‌ها را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌دهیم.
وی افزود: موضوعی تحت عنوان اشتغال عمومی پیگیری شده است و اگر بحث ساخت‌وساز و لای روبی در منطقه هست از ظرفیت نیروی انسانی منطقه استفاده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که در بحث اشتغال خانگی هم طرح‌هایی آماده و به وزارت‌خانه ارسال شده است، گفت: در راستای اشتغال روستایی هم یک‌هزار و 500 میلیارد ریال علاوه‌بر سهم ابلاغی قبلی استان مصوب شده است .

انتهای پیام

captcha