موانع رونق تولید؛ تعدد دستورالعمل‌ها و بی ثباتی قیمت مواد اولیه
کد خبر: 3812094
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

موانع رونق تولید؛ تعدد دستورالعمل‌ها و بی ثباتی قیمت مواد اولیه

گروه اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور با اشاره به تنگناهای فضای کسب و کار، گفت: موانع رونق تولید بی‌ثباتی و تعدد دستورالعمل‌ها و بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی است‌.

موانع رونق تولید؛ تعدد دستورالعمل‌ها و بی ثباتی قیمت مواد اولیهبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین سلاح‌ورزی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق لرستان عصر چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان به برگزاری ۵۴ جلسه این شورا اشاره و اظهارکرد: تا سال گذشته دو مشکل اصلی در فضای کسب و کار مطرح بود که نخستین آن تنگناهای نظام بانکی و قوانین مالیاتی بود.
وی از موانع رونق تولید و کسب و کار سخن گفت و ادامه داد: در شرایط کنونی بی ثباتی در قیمت اولیه و تعدد دستورالعمل‌ها مشکلات فعالیت اقتصادی است که این مشکلات فضای کسب و کار را با چالش مواجه می‌کند.
سلاح‌ورزی به خسارت سیل به شهرک‌های صنعتی، زیرساخت های معدنی و واحدهای صنفی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که سیل به زیرساخت‌های ۱۷ شهرک صنعتی خسارت زد، افزود: ۲۵ زیرساخت معدنی در استان نیز در سیل اخیر دچار خسارت شدند.
ائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه در حوزه اصناف نیز چهار هزار واحد صنفی در سیل اخیر دچار آسیب شدند، افزود: ۱۱۴ واحد صنعتی استان نیز در سیل خسارت دیدند.
وی به بسته‌های حمایتی واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط کار، تسهیلات بانکی و تامین اجتماعی بسته‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل در نظر گرفته شده است.
سلاح‌ورزی با بیان این‌که اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی پوشش بیمه بیکاری به کارگران واحدهای صنعتی سیل‌زده را دارد، خاطرنشان کرد: سازمان‌ تامین اجتماعی نیز به‌صورت کوتاه مدت بسته‌های خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.
نائب‌رئیس اتاق ایران با تاکید بر فراهم شدن تسهیل در پرداخت اقساط یا دریافت وام‌های واحدهای صنعتی سیل‌زده، افزود: پرداخت وام به واحدهای صنعتی و همچنین پرداخت اقساط باید با نگاه تسهیل‌گرایانه باشد.
وی درخصوص بالا بودن ضریب تورم در استان نسبت به میانگین کشوری، گفت: در شرایطی که در توزیع و عرضه اختلال وجود داشته باشد قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
سلاح‌ورزی علت عمده بالا بودن ضریب تورم در استان را بخش توزیع دانست و گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود انجمن شرکت‌های پخش و توزیع تشکیل شود و اتاق بازرگانی استان نیز آمادگی فراهم شدن بستر تشکیل این انجمن را دارد.

انتهای پیام

captcha