جزئیات نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی
کد خبر: 3812025
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
جلیلیان تشریح کرد:

جزئیات نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در این استان برگزار می‌شود .

جزئیات نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام امروز اظهار کرد: نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود .
وی تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت امام جواد(ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بابیان اینکه در این دوره از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال» معرفی‌شده است، یادآور شد: نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می شود .
جلیلیان ابراز کرد: بر این اساس در رده «کودک» ( ۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های امام رضا (ع) نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ ، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰تا ۱۳۹۴ ، «فاطمه و فاطمه» نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب هشت قصه از امام جواد (ع) نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است .
وی گفت: در رده سنی «نوجوان» ( ۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد(ع)» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به‌عنوان منابع جشنواره معرفی‌شده است .
جلیلیان، یادآور شد: در رده سنی «جوان و بزرگ‌سال» ( ۱۸ سال به بالا) پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه (ع)» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی‌شده است .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir  مراجعه کنند. 
انتهای پیام
captcha