ساماندهی وضع رسیدگی به پرونده‌های قضایی لرستان
کد خبر: 3811512
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

ساماندهی وضع رسیدگی به پرونده‌های قضایی لرستان

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر لزوم سامان‌دهی وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی لرستان، گفت: وضع رسیدگی به پرونده‌های قضایی در لرستان ساماندهی و مدیریت می‌شود.

ساماندهی وضع رسیدگی به پرونده‌های قضایی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان، سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت در نشست قضایی استان لرستان، اظهار کرد: از آن‌جایی‎که رئیس قوه قضاییه توجه ویژه‌ای به مسائل قضایی دارد باید وضع رسیدگی به پرونده‌های قضایی را ساماندهی کنیم.
وی با بیان این‌که رسیدگی‌های قضایی باید مدیریت شود تا مسائل قضایی براساس برنامه به نتیجه برسد، افزود: یکی‌ از عوامل افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی قولنامه، عقدنامه عادی، طلاق عادی و موارد مشابه است که متأسفانه این موارد توسط هر شخصی می‌تواند نوشته شود که در نتیجه سبب ایجاد اختلاف و تشکیل پرونده در دستگاه قضا می‌شود و از هر پرونده‌ای پرونده‌های متعدد دیگری به وجود می‌آید که حجم کار را در دادگستری افزایش می‌دهد.
بدری بر لزوم ساماندهی پرونده‌های قضایی تأکید کرد و گفت: ساماندهی این اشخاص سبب کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری می‌شود و باید این اشخاص تابع نظامات قانون قرار داده شوند.
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با ذکر این مطلب که رویکرد دادگستری بر این است که نظم ویژه و واحدی به معاملات و اعمال حقوقی داده شود تا در این زمینه‌ها اختلافات به حداقل برسد، تصریح کرد: بهره‌وری در تمام فعالیت‌های دستگاه قضایی لرستان را باید ارتقا بخشید.

انتهای پیام

captcha