تشریح ویژه‌برنامه‌های دانشگاه پیام نور ‌شهرکرد در ماه رمضان
کد خبر: 3811198
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

تشریح ویژه‌برنامه‌های دانشگاه پیام نور ‌شهرکرد در ماه رمضان

گروه اجتماعی ــ مدیر فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد گفت: در ماه رمضان امسال، برنامه ضیافت افطار، مسابقه قرآنی معارف و مفاهیم و مسابقه نقشه راه بر اساس بیانیه گام دوم رهبری، در این برگزار می‌شود.

اباذر محمدی، مدیر فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به موفقیت‌های بخش فرهنگی این دانشگاه، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها‌ حوزه قرآن و عترت دانشگاه بوده که در سال‌های 96 و 97 در «جشنواره فرهنگی رویش دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور»، به‌عنوان کانون قرآنی برتر معرفی و تجلیل شد.
وی با اشاره به تعدد و تنوع برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه، تصریح کرد: به‌دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تمام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با همکاری و مساعدت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

برنامه‌های ‌قرآنی ـ فرهنگی دانشگاه پیام نور
وی به طرح کتابت قرآن کریم به صورت دست‌نویس و با همت دانشجویان و اساتید اشاره کرد و افزود: این مجموعه صحافی شده و آماده رونمایی است که بناست در برنامه‌ای از افراد شرکت‌کننده در این طرح نیز تجلیل شود.
محمدی درخصوص دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی، گفت: «طرح دانشجو معلم قرآن کریم» با هدف آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی به دانشجویان علاقمند با همکاری جهاددانشگاهی استان و برپایی غرفه حجاب و عفاف در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، از جمله برنامه‌های مهم اجرا شده در این دانشگاه است.
وی درخصوص برنامه‌های قرآنی در حال اجرا که با همکاری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، گفت: «طرح تدبر قرآن» و آموزش روخوانی و روانخوانی به دانشجویان، آموزش تجوید و تفسیر قرآن در قالب «دوشنبه‌های قرآنی» برای کارکنان و اساتید، آموزش تجوید به دانشجویان دختر و پسر و برگزاری «سه‌شنبه‌های مهدوی»، از جمله این برنامه‌هاست.
محمدی با اشاره به اینکه در تمام مناسبت‌های مذهبی اجرای برنامه در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: نشست بصیرتی امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری ادعیه و مناجات‌خوانی، زیارت عاشورا، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در کنار شهدای گمنام تپه نورالشهداء و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، از جمله برنامه‌های دیگر دانشگاه در حوزه فرهنگی است.

برنامه‌های دانشگاه در ماه ضیافت الهی
مدیر فرهنگی ـ‌ اجتماعی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با تشریح برنامه‌های دانشگاه در ماه رمضان، گفت: مراسم جزءخوانی قرآن کریم ساعتی پیش از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه، برگزاری مراسم ولادت امام حسن مجتبی(ع) همراه با ضیافت افطاری برای دانشجویان و برگزاری مسابقه دانشجویی «نقشه راه» بر اساس متن بیانیه «گام دوم» رهبری همراه با اعطای جوایز به سه نفر برگزیده همزمان با عید سعید فطر، از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در ماه مبارک رمضان است.

برنامه‌های دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد در ماه رمضانوی به برگزاری «مسابقه قرآنی معارف و مفاهیم» از 15 جزء اول قرآن اشاره کرد و افزود: در این مسابقه که با همکاری دفتر نهاد رهبری برگزار می‌شود، دانشجویان از تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه تا 13 خردادماه مهلت دارند جهت دریافت سؤالات و تحویل پاسخ‌نامه به دفتر نهاد یا مرکز امور فرهنگی مراجعه کنند.

برنامه‌های دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد در ماه رمضان

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، «یادواره شهید همت» با همکاری بسیج دانشجویی در هفته جاری برگزار خواهد شد، ضمن اینکه برنامه ضیافت افطار برای کارکنان و با همکاری دفتر نهاد نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

captcha