تشریح فعالیت‌های خانه قرآن «فرقان خراجی»
کد خبر: 3811040
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

تشریح فعالیت‌های خانه قرآن «فرقان خراجی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن فرقان خراجی گفت: تمام فعالیت‌های خانه قرآن فرقان در مسجد چهارده معصوم(ع) این روستا برگزار می‌شود و عمده آموزش‌های قرآنی، متوجه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.

جمشید نجفی، مدیر خانه قرآن فرقان خراجی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این خانه قرآن از سال 76 در سطح روستا مشغول فعالیت‌های قرآنی است که از سال 1393 این فعالیت‌ها با اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، به صورت رسمی ادامه دارد.
وی با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده در این خانه قرآن، تصریح کرد: آموزش تجوید در سطح مقدماتی و پیشرفته، آموزش حفظ برخی سوره‌ها از قبیل سُور یس، الرحمن، انعام و حفظ جزء 30 و نیز آموزش روخوانی و روانخوانی و آموزش تفسیر بر اساس تفسیرهای نور، نمونه و تفسیر آیت‌االله جوادی‌آملی، عمده آموزش‌های ارائه شده به علاقمندان است.
این مربی قرآن اضافه کرد: علاوه بر آموزش قرآن، کلاس‌های متنوعی برای علاقمندان دایر می‌شود که طب اسلامی، طب سنتی بر اساس احادیث و روایات و نیز آموزش نهج‌البلاغه از آن جمله‌اند و تعداد افراد بهره‌مند از این آموزش‌ها در حال حاضر 30 نفر است که این تعداد در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، رشد خوبی دارد.
نجفی به سن قرآن‌آموزان اشاره و تأکید کرد: قرآن‌آموزان عموماً از کودکان سوم ابتدائی تا آقایان 60 ساله و بالاتر را شامل می‌شود اما عمده آموزش‌ها متوجه پسران مقطع ابتدائی است چرا که مسئولان این خانه قرآنی همگی از فرهنگیان آموزش و پرورش روستای خراجی هستند.
وی به برنامه‌های ویژه ماه رمضان در خانه قرآن فرقان اشاره کرد و گفت: در ایام ضیافت الهی مراسم جزءخوانی قران کریم و سپس تفسیر آیات، یک ساعت پیش از اذان مغرب و عشاء برای عموم اهالی برگزار می‌شود.
نجفی در خصوص مکان فعالیت این خانه قرآن، یادآوری کرد: تمام فعالیت‌های خانه قرآن فرقان در مسجد چهارده معصوم(ع) این روستا برگزار می‌شود، ضمن اینکه در صورت دعوت اهالی، جلسات قرآنی در منازل برگزار می‌شود که در این جلسات یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه و تفسیر و بیان نکات آموزشی و تجوید، تلاوت می‌شود.
وی با تأکید بر استقبال خوب اهالی خراجی از برنامه‌ها و آموزش‌های قرآنی، بیان کرد: گاه برخی برنامه‌ها به صورت خودجوش و مردمی اجرا می‌شود، ضمن اینکه در طول بیش از دو دهه فعالیت، تعدادی از افراد محروم از سواد توانسته‌اند به توانایی تلاوت قرآن نائل شوند.
مدیر خانه قرآن فرقان خراجی با اشاره به موفقیت‌های این خانه قرآن در اشاعه فرهنگ قرآنی در روستا، بیان کرد: خانه قرآن فرقان خراجی یکی از فعال‌ترین مراکز قرآنی شهر شلمزار و روستاهای تابعه آن است که جلسات قرآنی پرشوری را در روستا برگزار می‌کند، تا جایی‌که مسجد چهارده معصوم(ع) روستا همواره شاهد حضور خیل علاقمندان قرآن است.
نجفی با بیان اینکه نوجوانان قرآن‌آموز علاوه بر یادگیری قرآن حضور پرشوری در فعالیت‌های فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در قالب گروه‌های سرود، تئاتر و ... در مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه در مسجد می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha