وجود 633 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های لرستان
کد خبر: 3810825
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

وجود 633 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیر عامل ستاد دیه لرستان گفت: ۶۳۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۲۶ نفر بدهکار مالی غیر کلاهبرداری، ۱۸۴ نفر بدهکار مهریه و نفقه و ۲۳ نفر بدهکار دیه تصادفات و حوادث کارگاهی هستند.

دبه گزارش ایکنا از لرستان، توکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه لرستان امروز یک‌شنبه، 22 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که امسال جشن گلریزان در استان‌های سیل‌زده برگزار نمی‌شود اما خیرین همچنان برای کمک به آزادی زندانیان یاریگر هستند، گفت: 633 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های لرستان وجود دارد که از این تعداد 426 نفر بدهکار مالی غیر کلاهبرداری، 184 نفر بدهکار مهریه و نفقه و 23  نفر بدهکار دیه تصادفات و حوادث کارگاهی هستند.
وی افزود: مجموع بدهی زندانیان جرائم غیر عمد در لرستان حدود صد میلیارد تومان است و با توجه به تجربیات گذشته، رایزنی با شکات، گذشت شاکی و استفاده از ظرفیت خیران پیش‌بینی می‌شود اگر حدود 40 میلیارد تومان جمع‌آوری شود این امکان وجود دارد که همه 633 نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.
شاکرمی ادامه داد: سال گذشته با کمک مردم خیراندیش 266 زندانی جرایم غیرعمد لرستان با بدهی 45 میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه لرستان با بیان این‌که بیشترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد، زندانیان بدهی مالی هستند، گفت: خیرین می‌توانند در هر جایی‌که هستند برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، کمک‌های خود را به ستاد دیه تحویل دهند تا در ماه مبارک رمضان بتوان زندانیان را آزد کرد.

انتهای پیام

captcha