کمک ۸۰ میلیون تومانی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به سیل زدگان
کد خبر: 3810220
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

کمک ۸۰ میلیون تومانی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به سیل زدگان

گروه اجتماعی_ رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی گفت: در سیل امسال نیز در قالب طرح سیل مهربانی با همکاری هلال احمر ۵۰ هزار پاکت را در مدارس توزیع کردیم که طی آن دانش آموزان ۸۰ میلیون تومان به سیل زدگان کمک کردند.

کمک ۸۰ میلیون تومانی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به سیل زدگانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا بااطمینان، امروز ۱۹ اردیبهشت، در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی، اظهار کرد: بعد از انحلال سازمان پیشاهنگی سابق احساس شد نهاد عمومی غیر دولتی در کنار آموزش و پرورش باید ایجاد شود.

وی افزود: سازمان دانش آموزی با هدف افزایش مهارت دانش آموزان تشکیل شد تا بتواند تکیه بیش از حد دانش آموزان به کتب درسی که یک آسیب است را برطرف کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازمان دانش آموزی به عنوان یک ظرفیت در کنار آموزش و پرورش و وابسته به آن در ۱۲ اردیبهشت ماه تاسیس شد.

بااطمینان ادامه داد: فعالیت‌های این سازمان شامل؛ برنامه‌های فوق برنامه و کارهای اجتماعی است که قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۲۹۰ گروه تشکیلاتی پیشتازان در استان فعالیت داشتند که اکنون این رقم به حدود ۱۰۲۳ گروه تشکیلاتی با حضور ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد کل دانش آموزان عضو تشکیلات این سازمان هستند، افزود: در سال گذشته زنگ مهر و مقاومت در بیش از ۲۴۰۰ آموزشگاه استان به صدا درآمد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی استعدادهای دانش‌آموزان را در حوزه اجتماعی و سیاسی شناسایی می‌کند، تصریح کرد: در زلزله سال گذشته کرمانشاه یک کامیون کمک غیر نقدی به مناطق زلزله‌زده ارسال و ۲۰ میلیون تومان نیز کمک نقدی به افراد آسیب‌دیده اهدا شد.

بااطمینان اداما داد: در سیل امسال نیز در قالب طرح سیل مهربانی با همکاری هلال احمر ۵۰ هزار پاکت را در مدارس توزیع کردیم که طی آن دانش آموزان ۸۰ میلیون تومان به سیل زدگان کمک کردند و در گام بعدی در طرح سیل مهربانی همکلاسی نیز تاکنون ۵۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری پانا ذیل این سازمان، افزود: ۱۲ رابط فرهنگی در خبرگزاری پانا در ۱۲ شهرستان استان داریم و در راستای فعالیت‌های این خبرگزاری ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان را جذب کردیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: به این تعداد دانش‌آموز، دوره مقدماتی رسانه و خبر را آموزش دادیم و برای حدود ۲۰ دانش آموز نیز دوره‌های حرفه‌ای خبر را برگزار کردیم.

بااطمینان به نقش اردوها در آموزش غیرمستقیم دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: در این راستا در سال گذشته ۸۰ دانش‌آموز از خراسان‌ جنوبی به اردوی ملی در اردوگاه باهنر اعزام شدند و شاهد هستیم که هرساله تعداد دانش‌آموزان در این اردوها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک بازوی مشورتی و پلی بین دانش‌آموزان و مسئولان است، تصریح کرد: این سازمان طرح ملی گردشگری را با همکاری سازمان تامین اجتماعی برای آشنایی دانش‌آموزان با صنعت بیمه اجرایی کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی با اشاره با اینکه سازمان دهی بوفه‌ها و توزیع خوراکی‌های سالم به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: امسال طرح ساماندهی سرویس مدارس نیز برای اولین بار به سازمان سپرده شده که در این راستا سرویس مدارس را نیز نظارت و ساماندهی خواهیم کرد.

بااطمینان با اشاره با اینکه تهیه و توزیع لباس فرم مدارس نیز به تازگی به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده که هفته آینده کلید خواهد خورد، افزود: کارگاه‌هایی همچون مهارت‌های اجتماعی، نویسندگی، سخنوری، حل مساله و تصمیم گیری، امنیت در فضای مجازی، مهارت‌های بین فردی، تاب آوری و عفاف و حجاب را نیز برگزار کرده‌ایم که در سال تحصیلی جاری حدود ۷۰۰ دانش‌آموز از این کارگاه‌ها استفاده کردند.

وی افزود: آن آسیبی که جامعه دانش‌آموزی را تهدید می‌کند افسردگی است بنابراین باید سعی کنیم شور و نشاط و امید را را با جامعه دانش‌آموزان برگردانیم و آن را حفظ کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری سلسله همایش‌های منطقه‌ای و استانی، تجلیل از از دانش‌آموزان و مربیان و مدیران فعال، برگزاری برنامه‌های هنری متناسب با ماه رمضان، دیدار با مدیران کل شهرستان‌ها و کوه پیمایی و مراسم افطار در کوه را از برنامه‌های سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در استان برشمرد.

انتهای پیام

captcha