اعتماد سیل‌زدگان جلب شود
کد خبر: 3809933
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

اعتماد سیل‌زدگان جلب شود

گروه اجتماعی ــ معاون وزارت تعاون با بیان این‌که به وام‌هایی که از سوی وزارت تعاون پرداخت شده یک سال تنفس داده می‎شود، گفت: اعتماد مردم سیل‌زده پلدختر برای ما مهم است و باید این اعتماد جلب شود چراکه اگر تعلل شود مردم از این‌جا مهاجرت می‎کنند.

اعتماد سیل‌زدگان حفظ شودبه گزارش ایکنا از لرستان، عیسی منصوری،  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در بازدید از مناطق سیل‎زده پلدختر، اظهار کرد: اصل قضیه از حالا به بعد شروع می‎شود اگر بتوانیم در وهله اول گامی را الان فوری برداریم و کار را شروع کنیم.
وی با بیان این‌که در گام دوم کاری که به ستاد بحران داده شده سیستم دولت متمرکز است و باید در آن‌جا تصویب شود، اضافه کرد: آن‌ها که بیمه هستند بیمه بیکاری دریافت می‎کنند با تامین اجتماعی نیز توافق شده آن‌ها که بیمه ندارند تا سه ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.
منصوری بخش اصناف را مهم برشمرد و افزود: بخش اصناف حوزه‎ای است که وزارت صنعت باید ورود پیدا کند و تا جایی‎که در حوزه اصناف و کشاورزی بتوانیم کار انجام خواهیم داد.
وی با بیان این‌که گل و لای موجود در مزارع و باغات را نمی‎شود کاری کرد اما از نیروی بیکار آن‌جا می‎توان استفاده کرد، ادامه داد: حاضر هستیم به این افراد ۱۰۰ روز حقوق بدهیم به‌شرط این‌که اطمینان حاصل شود شایسته است و نوبتی زمین کشاورزی یکدیگر را لایروبی کنند.
منصوری با بیان این‌که قسمت پیمانکاری قضیه سریع انجام می‎شود اما این‌که زندگی مردم به حالت معمول برگردد، نرم‌افزاری است، عنوان کرد: باید ظرفیت‎ها جمع و به‌درستی شناسایی شود.
معاون وزیر تعاون اظهارکرد: بانک‎ها موظف هستند کارشان را انجام دهند و تعداد وام‌هایی که از سوی ما پرداخت شده یک سال تنفس داده می‎شود این در حالی‎است که اگر تعلل شود مردم از این جا مهاجرت می‎کنند و اعتماد مردم برای ما مهم است که باید حفظ شود.

بیکاری و مهاجرت سیل واقعی است
هم‌چنین، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کا رو رفاه اجتماعی نیز در بازدید از مناطق سیل‎زده پلدختر، با بیان این‌که در واقع بیکاری و مهاجرت سیل واقعی است، اظهارکرد: گرفتاری‎ها و آثار بعد از سیل ماندگار است.
وی با بیان این‌که در بحث اشتغال حمایتی می‎توان زمین‎های کشاورزی را احیا کرد، گفت: اشتغال حمایتی باید متناسب با شرایط باشد.
معاون روابط کار وزارت تعاون ادامه داد: دولت مصمم به احیای جاده است چون نقش محوری در اقتصاد مردم دارد.
شاکرمی عنوان کرد: ۴۰ کیلومتر جاده در پلدختر قابل بازسازی نیست و باید از مسیرهای دیگر برای ساخت جاده استفاده کرد که آن زمان‎بر خواهد بود اما خود مردم هم باید پای کار بیایند.
وی با اشاره به بخش بیمه، افزود: افرادی‌که بیمه اجباری دارند توافقنامه‎‏ای امضا شده که خارج از تشریفات اداری کارشان انجام شود و آن‌هایی که حتی یک روز بیمه دارند تا شش ماه می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.
معاون روابط کار وزارت تعاون تصریح کرد: آن‌هایی که کارفرما و بیمه اجباری ندارند باید طرح‎های حمایتی برای آن‌ها تعریف شود که بتوان آن‌ها را مورد حمایت قرار داد تا اقتصاد مردم احیا شود این در حالی‎است که مردم و مسئولان شهرستان باید پای کار باشند و آن‌چه در حوزه تعاون و کار است، انجام دهیم.

انتهای پیام

captcha