جامعه جهانی باید به خواست ملت یمن احترام بگذارند
کد خبر: 3809434
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
جانشین رئیس جامعةالمصطفی؛

جامعه جهانی باید به خواست ملت یمن احترام بگذارند

گروه حوزه‌های علمیه – جانشین رئیس جامعةالمصطفی گفت: امروز یمن عزیز نماد مقاومت و دفاع از ارزش‌های خود است و جامعه جهانی باید به خواست و اراده این ملت مظلوم احترام بگذارند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور امروز شانزدهم اردیبهشت‌ماه در دیدار جمعی از طلاب یمنی المصطفی اظهارکرد: یمن عزیز امروز نماد مقاومت است و برای دفاع از ارزش‌های خود، سختی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند. تنها خواسته ملت یمن، تصمیم‌گیری درباره آینده کشورشان است و باید به این درخواست و نیز مقاومت و ایستادگی مردم یمن احترام گذاشته شود.
وی دین مبین اسلام را دارای برنامه‌های جامع در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و فردی دانست و ابراز کرد: طلاب یمنی مشغول تحصیل در جامعةالمصطفی که برای آشنایی با قرآن، کلام پیامبر خدا(ص) و معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند، در آینده در کسوت شخصیت‌های بزرگ علمی ایفای نقش نموده و راهنمای مردم برای فهم بهتر اسلام در همه ابعاد زندگی خواهند بود.
جانشین رئیس المصطفی ادامه داد: دانش‌اندوزی ارزشمند است، به ویژه اگر تحصیل علم، سعادت انسان‌ها را در دنیا و آخرت به دنبال داشته باشد. شما طلاب عزیز از بین شمار کثیری از مردم یمن توفیق یافته‌اید که برای فهم دین خدا، در جامعة‌المصطفی حضور یابید. این نعمت بزرگ باید ارج نهاده شود و حق آن که شناخت و انجام وظیفه است ادا گردد.
وی حضور و تحصیل در جامعةالمصطفی را فرصتی کوتاه برای طلاب غیرایرانی دانست و تأکید کرد: طلاب جامعة‌المصطفی باید در این فرصت طلایی، خود را برای بازگشت و خدمت به کشور خود آماده نمایند که این امر تنها با برنامه‌ریزی ممکن است. طلاب المصطفی هرگز نباید اجازه دهند مسائل جانبی، موجب کم‌رنگ شدن هدف اصلی آنان از حضور در حوزه علمیه گردد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز همه ظرفیت خود را برای پایین کشاندن پرچم اسلام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جهان به میدان آورده است و امریکا، همدستان و سرسپردگان آن برای حفظ منافع خود تصمیم گرفته‌اند، نامی از اسلام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در سراسر دنیا باقی نماند.
خالق‌پور تقابل حق و باطل را دائمی خواند و تصریح کرد: قاعده دنیا این است که قلب‌های باطل، تحمل سخن حق را ندارند. امروز باید خدعه دشمنان را جدی دانست. دشمن نمی‌خواهد نامی از اسلام ناب باقی بماند و هر جا این ندا به گوش برسد، به مقابله برمی‌خیزد. در چنین شرایطی، باید سلایق شخصی و اختلافات داخلی را رها نمود و در برابر دشمن متحد گردید.
جانشین رئیس المصطفی، در ادامه، با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته نمایندگان طلاب یمن به منظور پی‌گیری مسائل ویژه طلاب یمنی، خاطرنشان کرد: طلاب یمنی جامعةالمصطفی، رهبران فکری ملت یمن هستند و باید صفاتی مانند تقوا، صبر، عفو و گذشت داشته و نماینده وقار، علم، متانت و حکمت باشند.
خالق‌پور برگزاری جلسات را با طلاب ملیت‌های مختلف، با هدف آشنایی بیشتر با مسائل طلاب هر کشور ضروری دانست و از برگزاری منظم این جلسات با طلاب جامعه‌المصطفی در آینده خبر داد.
لازم ذکر است در این جلسه، طلاب یمنی ضمن گفت‌وگو با حجت‌الاسلام خالق‌پور، درباره مسائل گوناگون، نمایندگان خود را برای پی‌گیری مسائل طلاب این کشور انتخاب کردند.
انتهای پیام

captcha