اعتراض مسلمانان هند به اعدام شیعیان عربستان
کد خبر: 3808520
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

اعتراض مسلمانان هند به اعدام شیعیان عربستان

گروه بین‌الملل ــ مردم و علمای مسلمان هند در اعتراض به اعدام 37 نفر از شیعیان در عربستان، نامه‌ای اعتراض‌آمیز به سازمان ملل نوشتند.

اعتراض هند از اعدام شیعیان عربستان به سازمان ملل / آماده

به گزارش ایکنا از هند؛ حکم اعدام 37 نفر از شیعیان عربستان سعودی توسط دولت وقت در این کشور، اعتراض گسترده‌ای را از سوی مسلمانان هند در پی داشت؛ در این راستا مردم به خیابان «جنتر منترا» در مقابل ساختمان مجلس شورای ملی هند آمده و اعتراض خود را با دادن شعار اعلام کردند.
تعداد بسیاری از علمای مسلمان هند طی روز گذشته 13 اردیبهشت‌ (3 مه) به همراه مردم در این تظاهرات شرکت کردند و سخنران‌ها درباره جنایات آل سعود اعتراض کرده و از دولت عربستان خوساتند که به این گونه فعالیت‌های نادرست خود پایان دهد.
همچنین معترضان یک یادداشت در اعتراض به اعدام 37 شیعه عربستان به سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر ارسال کردند و خواستار برخورد و محکومیت این گونه اقدامات دولت آل سعود شدند.
محسن تقوی، امام جمعه دهلی در این باره اظهار کرد: ما فقط از شیعیان مظلوم دفاع نمی‌کنیم، بلکه از تمام شهروندان سعودی که خواستار حقوق خود هستند دفاع می‌کنیم که به دلیل اعتراض به عملکرد ظالمانه آل سعود در زندان‌ هستند؛ دولت عربستان حتی امام جماعت مسجدالحرام را هم زندانی کرده است .
سیدشمشاد احمد، یکی از علمای مسلمان هند از همه مسلمانان خواست در مقابل جنایت‌های آل سعود و برای حفظ تقدس حرمین شریفین، یکصدا علیه حکومت سعودی اعتراض کنند.
شیخ محمد عسکری، عالم مسلمان هندی نیز در این رویداد گفت که جنایات آل سعود افزایش یافته است که باید از آن در یک دادگاه جهانی شکایت شود و در لیست دولت‌های تروریست قرار گیرد.
 

اعتراض هند از اعدام شیعیان عربستان به سازمان ملل / آماده

یونس صدیقی، رئیس جبهه اتحاد هند نیز اظهار کرد که دولت عربستان سعودی جنبش‌های ضد اسلام و مسلمانان را تقویت می‌کند و از طریق زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین، از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.
جانان اصغر مولایی، عالم مسلمان هندی نیز درباره چنین اقداماتی به حکومت آل سعود هشدار داد و خطاب به دولت سعودی گفت: از عواقب جنایتکاران دیگر مثل صدام حسین، حسنی مبارک، معمر قذافی و ...  عبرت بگیرید که عواقب سر خم کردن زیر سلطه استکبار به غیر از خفت و مرگ چیز دیگری نیست.
عربستان در روز 3 اردیبهشت (23 آوریل) از اعدام دسته‌جمعی 37 نفر از زندانیان خبر داده و مدعی ارتباط آنها با فعالیت‌های تروریستی شده بود.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری فرانسه و به نقل از سازمان دیده‌بان حقوق بشر، 33 نفر از 37 نفری که در شش منطقه عربستان اعدام شده‌اند، متعلق به اقلیت شیعه مذهب در آن کشور بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha