تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن «اخوان المسلمین» در لیست گروه‌های تروریستی
کد خبر: 3807787
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن «اخوان المسلمین» در لیست گروه‌های تروریستی

گروه بین‌الملل ــ طبق گفته مقام‌های آمریکایی بعد از سفر اخیر رئیس‌جمهور مصر به واشنگتن، تحرکات دولت دونالد ترامپ برای افزودن «اخوان‌المسلمین» به فهرست گروه‌های تروریستی تشدید شده است.

به گزارش ایکنا؛ مقام‌های مطلع آمریکایی به یک روزنامه خبر دادند که دولت «دونالد ترامپ» درصدد افزودن نام گروه «اخوان‌المسلمین» به لیست سازمان‌های تروریستی است.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های مطلع آمریکایی گزارش داد: دولت (دونالد) ترامپ به دنبال آن است که با صدور فرمانی، اخوان‌المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شود.

منابع مطلع به این روزنامه آمریکایی خبر دادند، بعد از سفر ۹ آوریل (۲۰ فروردین) عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر به واشنگتن و دیدار او با دونالد ترامپ، کاخ سفید به مقام‌های وزارت خارجه و شورای امنیت ملی دستور داد که راهی برای اعمال تحریم‌ها علیه اخوان‌المسلمین پیدا کنند.

بنا بر این گزارش، السیسی در دیدار خصوصی با ترامپ که بدون خبرنگاران و عکاسان برگزار شد، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که مانند دولت مصر، گروه اخوان‌المسلمین را به عنوان سازمانی تروریستی به رسمیت بشناسد.

نیویورک تایمز گزارش داد: رئیس‌جمهور (آمریکا) به السیسی جواب مثبت داد و گفت که از نظر او (تروریستی شناختن اخوان‌المسلمین) کاری منطقی خواهد بود.

به گفته مقام‌های مطلع آمریکایی، موضوع تروریستی شناختن اخوان‌المسلمین سبب بحث‌های شدید در درون دولت ترامپ شده است.

سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای تایید کرد که دولت آمریکا در حال بررسی و کار روی تروریستی شناختن اخوان‌المسلمین است.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با این کار موافق هستند اما پنتاگون و برخی مقام‌های ارشد آمریکایی درباره تبعات حقوقی تروریستی شناختن اخوان‌المسلمین اظهاراتی مطرح کرده‌اند.

گفته می‌شود که کاخ سفید در ابتدای سال ۲۰۱۷ به فکر اقدام علیه اخوان‌المسلمین افتاد اما ایده تروریستی شناختن آن با مخالفت‌های مقام‌های ارشد آمریکایی مواجه شد و کم کم رنگ باخت.

عبدالفتاح السیسی که از ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور مصر است،  مواضع تندی علیه اخوان‌المسلمین اتخاذ کرده است. دولت مصر هم این گروه را تروریستی خوانده و رهبران آن از قبیل محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهام‌های مختلف در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام

captcha