مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام از رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3807757
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام از رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «آغاز ثبت نام از رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/آغاز ثبت نام از رسانه ها برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه، دهم اردیبهشت‌ماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری اختتاميه دوره‌های زمستان و بهار مركز آموزش قرآن آستان سید‌الکریم(ع)» آمده است: آيين اختتاميه کلاس‌های دوره زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ قرآن‌آموزان مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی عليه‌السلام ساعت ۱۸ امروز برگزار می‌شود. این مراسم روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و با ارائه گزارش فعالیت‌های مرکز آموزش قرآن توسط رئیس اداره آموزش این مرکز، ادامه می‌یابد.
گفتنی است، در این مراسم که با برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه هم‌خوانی قاریان نوجوان همراه خواهد بود، مسئولان، مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، قرآن‌آموزان و خانواده‌های ایشان نیز حضور داشته و از قرآن‌آموزان برتر کلاس‌های آموزش قرآن کریم در رشته‌های مختلف تقدیر به عمل می‌آید.

در خبری دیگر با عنوان «افزایش ۵۰ درصدی مراکز حفظ تابستانه قرآن بیت‌الاحزان/ پیش‌بینی حضور ۴۰۰۰ نفر» آمده است: دور جدید طرح رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان با افزایش ۵۰ درصدی مراکز مجری طرح در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. این طرح جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که با حفظ جزء ۳۰ قرآن آغاز می‌شود و در ادامه قرآن‌آموزان به حفظ سوره‌ مبارکه بقره می‌پردازند. همچنین قرآن‌آموزان مستعد و برگزیده برای حضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ کل قرآن انتخاب می‌شوند. البته قرآن‌آموزانی که سال گذشته جزء سی و سوره مبارکه بقره را در طرح رحله حفظ کرده‌اند و کار حفظ را در مراکز شبانه‌روزی ادامه نداده‌اند، امسال می‌توانند از ابتدای سوره مبارکه آل‌عمران و به میزان چهار جزء دیگر در طرح رحله حفظ کنند. نام‌نویسی حضور در این دوره‌ها به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به نشانی http://beytolahzan.ir آغاز شده و هنوز ادامه دارد، همچنین داوطلبان طی روز‌های ۶ و ۷ تیر‌ماه باید برای مصاحبه ورودی مراجعه و تاریخ شروع دوره‌های حفظ از روز ۸ تیر و تاریخ پایان دوره ۳۱ مرداد است.

طرح ملی رحله ۵ در ۱۵ استان و ۳۶ شهرستان برگزار می‌شود که مجموعاً ۴۳ مرکز برگزار‌کننده هستند و با احتساب ۱۲ مرکز شبانه‌روزی ۵۵ مرکز در طرح حفظ رحله مشارکت دارند که در مجموع مراکز برگزار‌کننده دوره‌های حفظ شبانه‌روزی قرآن ویژه ایام فراغت تابستان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. هر مرکز حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد که پیش‌بینی می‌شود با احتساب مراکز یکساله حفظ قرآن در مجموع حدود ۴ هزار قرآن‌آموز جذب دوره‌ها شوند. ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر کادر آموزشی طرح رحله هستند که با احتساب کادر خدماتی و اجرایی دوره‌ها اشتغال‌زایی خوبی‌ هم در این زمینه انجام شده است.

هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مطهری عمر خود را صرف فلسفه کرد، اما شیفته آن نشد»، «شهید مطهری باورهای بنیادی دین را متناسب با شرایط روز بازخوانی کرد»، «مطهری با هر نوع انحراف از حق مبارزه می‌کرد/ مجاهدت در آثار شهید تجلی دارد»، «شهید مطهری مهم‌ترین مانع نفوذ گروه‌های چپ به نهضت انقلاب بود»، «مفاد بیانیه گام دوم در اندیشه‌های شهید مطهری متجلی است» و «ترتیل صفحه ۴۲ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «حافظ قرآنی که مجری تلویزیون شد» آمده است: مهدی سیفی، حافظ کل قرآن که سابقه اجرا در برنامه‌های قرآنی رادیو را دارد، هم‌اکنون فصل جدیدی از حرفه‌ اجرا را در برنامه تلاوت‌های درخواستی شبکه قرآن تجربه می‌کند. برنامه تلویزیونی تلاوت‌های مجلسی به تهیه‌کنندگی امیر افشار فتوحی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. محوریت این برنامه پخش تلاوت‌ قاریان سرشناس جهان اسلام است. مهدی سیفی، حافظ کل قرآن‌کریم که سابقه اجرا در برنامه‌های قرآنی رادیو و تلویزیون و به‌ویژه طرح‌های ملی 1451 و 1452 را دارد، هم‌اکنون فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای خود را در این برنامه تجربه می‌کند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مرحوم آیت‌الله اشکوری در آیینه نامه‌های شهید صدر»، «توصیه‌های امام رضا(ع) برای آخر ماه شعبان»، «رونمایی از جدیدترین تالیفات حجت‌الاسلام رئیسی در نمایشگاه کتاب»، «عبرتی آخرالزمانی از داستان نوح نبی» و «آیا والدین حق استفاده از یارانه فرزند را دارند؟» هستند.

میزان

گروه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا ساعت 15:30 امروز فقط یک خبر با تیتر «آنچه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهد گذشت/از ضیافت افطار تا برنامه بازدید و حمایت از مؤسسات قرآنی» منتشر کرده است.

ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت معرفی شد» آمده است: سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را به ریاست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور منصوب کرد. در حکم انتصاب حجت‌الاسلام ارزانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرده است: همچون گذشته ضمن تعامل و همکاری مشترک با بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و نیز بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه اعتاب مقدشه اربعه-آستان های مقدس رضوی، فاطمی، احمدی و حسنی علیهم‌السلام- تسهیل‌گر و زمینه‌ساز حضور بیش از پیش آحاد مردم در آیین‌های گرامیداشت این ایام و نیز ترویج معارف حقه خاندادن گران قدر پیامبر اعظم صلوات الله علیهم اجمعین باشید. حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سال 1397 نیز این مسئولیت را برعهده داشت.
آستان‌های قدس رضوِی و حضرت فاطمه معصومه(ع)، شاهچراغ(ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) و دستگاه‌هایی چون سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزارت کشور، شورای عالی فضای مجازی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و مرکز رسیدگی به امور مساجد، عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هستند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «غرب به دنبال استحاله فرهنگی افغانستان است» و «برای ترویج اسلام ناب می‌جنگیم» هستند.

ایبنا

دو خبر صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران در روز جاری شامل «کتابخوانی تنها با نگاه خانواده‌محور به مسئله فرهنگ ترویج می‌شود» و «محمدباقر کتابی «روشنای شهر» اصفهان بود» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آغاز ثبت‌نام از رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن» آمده است: سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیر روابط عمومی و تشریفات بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از آغاز ثبت نام رسانه‌ها برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: خبرنگاران و عکاسان محترم رسانه‌های گوناگون لازم است جهت دریافت کارت ویژه تردد و فعالیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اطلاعات خواسته شده در این فرم را کامل نمایند. اصحاب رسانه‌های (مکتوب و الکترونیک) می‌توانند تا (یکشنبه) ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران به صورت رسمی و در سربرگ رسانه خود، اقدام کنند. امسال شاهد در نظر گرفتن تسهیلات خوبی برای حضور هر چه بهتر و بیشتر رسانه‌های داخلی و خارجی در این رویداد بزرگ قرآنی هستیم و بر این باوریم که حضور پررنگ رسانه‌ها در نمایشگاه قرآن کریم سرآغاز فصل جدیدی از فضای اطلاع رسانی در حوزه قرانی خواهد بود. امسال برنامه‌های متنوعی برای اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیش بینی کرده‌ایم. علاوه بر اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها در نظر داریم در فضای نمایشگاه قرآن کریم که مصلی بزرگ امام خمینی (ره) می‌باشد، برنامه ریزی مناسبی برای اطلاع رسانی داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی و تشریفات بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از توان و ظرفیت تمام رسانه‌های کشور گفت: نمایشگاه قرآن تنها برای قشر خاص از جامعه طراحی و برنامه‌ریزی نشده، بلکه برای آحاد جامعه برنامه‌ریزی شده، قطعاً برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها تنها به رسانه‌های تخصصی بسنده نخواهیم کرد؛ بلکه از تمام ظرفیت رسانه‌ای کشور استفاده می‌کنیم.

همچنین در خبری دیگر با عنوان «ابقای رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه» آمده است: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با حکم حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، به مدت سه سال دیگر در سمت خود ابقاء شد. وی از سال ۱۳۹۳، مسئولیت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ریاست ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم را بر عهده دارد. تا پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات مدیریتی در سازمان‌های قرآنی از جمله مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پس از اتمام مسابقات بین المللی قرآن در بین فعالان جامعه قرآنی شنیده شده بود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «سه دستور در صدویکمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه بررسی می شود» و «فهم زبان قرآنی باید در جامعه توسعه پیدا کند» هستند.

ایسنا
چهار خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری شامل «انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز»، «برگزاری طرح مهر مهدوی در استان‌های سیل‌زده»، «مسابقات قرآن بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام است» و «نخستین کنگره ملی نماز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد» هستند.
انتهای پیام

captcha