اجرای آمایش آموزش عالی معطوف به عدالت آموزشی باشد
کد خبر: 3805575
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
آیت‌الله دژكام:

اجرای آمایش آموزش عالی معطوف به عدالت آموزشی باشد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مبحث آمایش آموزش عالی گفت: اجرای این طرح مساوی با کوچک کردن و حذف واحدهای دانشگاهی نیست و باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های مادر و صاحب‌نام کشور است؛ اما استان فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد.
امام جمعه شیراز پیشنهاد داد شورای مشورتی مدیران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان تشکیل شود تا درباره ارتقای جایگاه فارس، همفکری مناسب صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: اجرای آمایش آموزش عالی مساوی با کوچک کردن و حذف واحدهای دانشگاهی نیست و اجرای این طرح باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.
آیت‌الله دژکام از وزیر علوم درخواست کرد که با بهره‌گیری از نظرات عالمانه و کارشناسانه، مسیر آمایش آموزش عالی به نحو احسن طی شود تا در نهایت همه مجموعه‌ها با علاقه پای کاربیایند و این طرح مهم اجرایی شود.
وی اجرای صحیح این طرح را از مصالح استان و کشور برشمرد و تأکید کرد: در اجرای این طرح سابقه تاریخی، علمی و شأن واحدهای شهرستانی حفظ شود.
امام جمعه شیراز گفت: هیچ اصراری که طرح آمایش به شکل خاصی انجام شود، نیست، اما مهم است که از ظرفیت‌های فراوان استان فارس با بهره‌گیری از روش‌های علمی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha