نیروهای مسلح در کنار پیشرفت علمی به ارتقای معنویت توجه داشته باشند
کد خبر: 3805198
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

نیروهای مسلح در کنار پیشرفت علمی به ارتقای معنویت توجه داشته باشند

گروه اجتماعی ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با توجه به این بیانیه، نیروهای مسلح باید در کنار پیشرفت علمی به ارتقای معنوی و شخصیتی نیز توجه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز، 31 فروردین‌ماه در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس با تأکید بر اینکه فعالیت‌های رزمی جایگاه پرورش اخلاق داشته باشند، گفت: البته ما نمود این مسئله را در سیل اخیر مشاهده کردیم که چگونه نیروهای مسلح ما برای امدادرسانی به مردم وارد عمل شدند.
وی با تصریح این نکته که ارتقای تکنولوژی موجب برتری جایگاه می‌شود، گفت: ارتقای معنویت و اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد زیرا شجاعت و اخلاقمداری موجب صداقت شده و صداقت هم موجب ایستادگی در میدان جنگ خواهد شد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در جنوب کشور ظرفیت‌ها و امکاناتی وجود دارد که پیشرفت حاصل شده است، بر لزوم توسعه مراکز علمی و فناوری در ارتش همراه با تقویت بنیه معنوی تأکید کرد و گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نیروهای مسلح ما باید در کنار پیشرفت علمی به ارتقای معنوی و شخصیتی نیز توجه داشته باشند.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه پیش از اینها فارس در حوزه مراکز علمی و فناوری ارتش قوی بود اما اکنون برخی مراکز دیگر از ما پیشی گرفته‌اند و ما متوقف ماندیم، گفت: این مسئله یک دیدگاه نظامی نیست بلکه اقتصادی و مردمی است.
آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه دستورات دین اسلام درباره جهاد و شهادت تأکید کرد که در مکتب ما شهادت بهترین نوع مرگ معرفی شده است.
وی همچنین به نقش مرکزیتی ارتش فارس در منطقه جنوب کشور اشاره کرد و گفت: مسلماً چنین مسئله‌ای در معیشت مردم تأثیرگذار است که باید به این مهم توجه داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha