نگاهی به فعالیت های مدرسه اهل بیت نبوت(ع) دانشگاه تهران در سال 98
کد خبر: 3804911
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

نگاهی به فعالیت های مدرسه اهل بیت نبوت(ع) دانشگاه تهران در سال 98

گروه جامعه ــ مدرسه اهل بیت نبوت(ع) از مجموعه مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران است که در قالب کارگروه‌های خانواده، کودک و جوان به فعالیت می پردازد.

نگاهی به فعالیت های مدرسه اهل بیت نبوت(ع) دانشگاه تهران در سال 98به گزارش ایکنا؛ مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع)، نامی است که برای ۱۳ گروه تخصصی مجزا و فعال مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است. هدف اصلی تمام مدارس، تولید علم مبتنی بر قرآن با توجه به نیاز‌های جامعه و جریان سازی آن در حوزه‌های مختلف دانشگاهی، فرهنگی، تبلیغی و... است.

هر مدرسه تخصصی با یک موضوع و رسالت کلان از دیگر حوزه‌های تخصصی متمایز می‌شود؛ در این میان هر موضوع کلان، خود به بخش‌های جزئی تری تقسیم می‌شوند. کارگروه‌های تخصصی، جمع‌های متمایزتری هستند که ذیل مدیریت هر مدرسه تخصصی به پژوهش، آموزش و اجرا در حوزه موضوعات خردتر تخصصی می‌پردازند.

در این گزارش به بخشی از برنامه‌های پیش روی مدرسه اهل بیت نبوت(ع) در سال ۹۸ اشاره می‌کنیم.

مدرسه اهل بیت نبوت(ع) شامل کارگروه‌های خانواده، کودک و جوان است که در کارگروه خانواده برگزاری کارگاه‌های تقویت مربیان در موضوعات ساختار وجودی انسان، جامعه و هستی از منظر عملیات، ملاک‌های ارزیابی فردی و جمعی عملیات بر مبنای نظام نامه مجمع مدارس دانشجویی قرآن و متن جمع ربانی، برگزاری کارگاه‌های رشد، برگزاری کارگاه‌های تبیین سند خانواده و بایسته‌های آموزش را از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و در سال ۹۸ نیز دنبال می‌شود.

همچنین فراخوان دوره بعدی جذب مربیان از مخاطبان مدرسه قرآن و برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی نیز طی اردیبهشت ماه سال جاری، اجرایی می‌شود. کارگروه خانواده مدرسه اهل بیت نبوت(ع) امسال اقدام به برگزاری همایش خانواده طی چهار مرحله نیز خواهد کرد.

کارگروه کودک نیز از زیر شاخه‌های مدرسه اهل بیت(ع) است که مأموریت اصلی آن تربیت مربیان توانمند در خصوص موضوعات مرتبط با رشد هفت سال اول است.

اولین شرط و توانمندی پایه برای عضویت در این کارگروه، یادگیری پیگیرانه و بی وقفه دوره‌های تدبر در قرآن و تدریس بعضی از آن‌ها توسط اعضای کارگروه است. در ادامه، احاطه به محتوای کتاب‌های رشد یک و تربیت کودک طیب که دو کتاب بنیادی و کاربردی اصلی برای قبل از تولد تا حوالی هفت سالگی است باید مدنظر قرار گیرد.

افراد تازه وارد و مادران و مربیان علاقه‌مند به آشنا شدن با مباحث کودک، تولد، مباحث تربیتی در خانواده و مهد‌ها می‌توانند در دوره‌های ترمی مدرسه اهل بیت (ع) ثبت نام کنند؛ اما ورود به کارگروه کودک، مختص افراد توانمند و دوره دیده‌ای است که می‌توانند پاسخ بسیاری از سوالات رایج را در خصوص به دنیا آوردن و تربیت نسلی توحیدی ارائه داده و خود نیز مولد خروجی‌های دیگری برای مخاطبان مختلف باشند.

کارگروه کودک طی سال ۹۸ تلاش خود را برای طراحی محصولاتی براساس صحیفه فاطمیه در خصوص کودک و خانواده ادامه می دهد. همچنین پاسخگو بودن به نیاز‌های روز جامعه همچون مربیان موکب‌های اربعین، همکاری در نوشتن قصه‌های دینی کودکان و نوجوانان و طراحی و تولید اسباب بازی را نیز در دست اقدام دارد.

در تبیین دیگر فعالیت های مدرسه اهل بیت(ع) باید از کارگروه جوان نام برد. این کارگروه نیز نسبت به برگزاری کلاس بلوغ با هم بودن با رویکرد فعالیت‌های تشکیلاتی، برگزاری کلاس بلوغ با هم بودن در مدرسه اهل بیت(ع) به صورت عمومی و تفصیلی جهت مهارت افزایی در حوزه‌های هم کلامی، هم فکری، هم دلی و همراهی اشاره کرد. این کارگروه نسبت به برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای در خوابگاه‌ها با محوریت اعجاز کلام در اصلاح روابط، نقش فکر‌های نو در زندگی، اتصال قلوب با همدلی، آداب همراهی، جلو‌ه ای از صلوات و ... نیز اقدام خواهد کرد.

همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور تولید بسته محتوایی ویژه مددکاران و مددجویان نیز جزو فعالیت‌های کارگروه جوان مدرسه اهل بیت(ع) در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha