هشدارهای هواشناسی از سوی دستگاه‌ها جدی گرفته شود
کد خبر: 3804764
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

هشدارهای هواشناسی از سوی دستگاه‌ها جدی گرفته شود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان دقت‌نظر در پیش‌بینی‌ها و ضرورت جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی از سوی دستگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: در هیات دولت مصوبه‌ای برای عملیاتی کردن پیش‌بینی‌های هواشناسی صورت گیرد تا شاهد خلأ عدم حضور دستگاه‌ها در هنگام حوادث نباشیم.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد شامگاه چهارشنبه، 28 فروردین در در دیدار با سحر تاج‌بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: سیل آزمونی است برای همه و هر کس باید تجربه کسب کند و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کند.
وی با بیان این‌که در قضیه سیل سه عامل باعث کم شدن تلفات انسانی شد، ادامه داد: آمادگی مردم و مسئولین، هماهنگی بین دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی که بخش اعظم ایجاد آمادگی و اطلاع‌رسانی مرهون پیش‌بینی‌های هواشناسی بوده است.
میرعمادی با تقدیر از تلاش‌های مرکز هواشناسی لرستان، اضافه کرد: باید از این حادثه سیل لرستان درس آموخت و افراد توانمند و متخصص با امکانات و تجهیزات مدرن در امر هواشناسی به کار گرفت.
امام جمعه خرم‌آباد دقت نظر در پیش‌بینی‌ها و ضرورت جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی از سوی دستگاه‌ها را ضروری دانست و پیشنهاد داد: در هیات دولت مصوبه‌ای برای عملیاتی کردن پیش‌بینی‌های هواشناسی صورت گیرد تا شاهد خلأ عدم حضور دستگاه‌ها در هنگام حوادث نباشیم.
راه ارتباطی 88 روستای لرستان همچنان قطع است
احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان امروز، 29 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که راه ارتباطی 88 روستای استان همچنان قطع است، گفت: ازابتدای سیل اخیر تاکنون راه ارتباطی بیش از 728 روستای لرستان وصل شده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همه عواملی که در این مدت پای کار بوده به‌ویژه عوامل راهداری، راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم و... ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل راهداری 18 استان از 816 روستای که راه ارتباطی آنها قطع شده تاکنون راه ارتباطی بیش از 728 روستا وصل شده است.
مرادپورعنوان کرد: تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی راه‌های روستای و اصلی قطع شده لرستان ادامه دارد.
راه بسیار سخت کار برق‌رسانی به 8 روستا را دشوار کرده است
همچنین، فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان امروز، 29 فروردین، گفت: از مجموع هزار و 145 روستای بی‌برق شده ناشی از سیل هشت روستا با راه بسیار دشوار باقی‌مانده است.
وی اضافه کرد: هشت روستای بدون برق در سطح استان باقی‌مانده که نداشتن راه دسترسی تا این لحظه ساکنین آن‌ها را بدون برق گذاشته است.
خودنیا ادامه داد: سه روستا در منطقه قلایی الشتر راه‌شکافی شد که بلافاصله گروه طراحی و نظارت برای تعیین جای پایه‌های بتونی و پیکتاژ به محل مراجعه و مسیر شبکه جدید را طراحی و چاله‌های محل نصب تیر را مشخص و آماده اجرا شدند.
وی با بیان این‌که سه روستای مذکور امروز برق‌رسانی می‌شوند و پنج روستای دیگر فعلاً شرایط جاده آن‌ها برای حمل تجهیزات مناسب نیست، افزود: 10 اکیپ اجرایی همچنان آماده و پای کار هستند و در صورت مهیا شدن شرایط قطعا روستاهای بی‌برق را برقدار خواهند کرد.
وی تعداد خانوار روستاهای باقیمانده را 50 خانوار اعلام و بیان کرد: این روستاها از تعداد خانوار کمتری برخوردارند و اکثریت روستاهایی با 5 الی 7 خانوار هستند که در صورت بارندگی کار برای تامین برق هشت روستای باقیمانده بسیار سخت‌تر خواهد شد .

انتهای پیام

captcha