خروج قطار مسابقات از ریل ارزش‌گذاری‌های علمی
کد خبر: 3804675
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

خروج قطار مسابقات از ریل ارزش‌گذاری‌های علمی

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ حامد ولیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم در صفحه اجتماعی خود به کمرنگ شدن اصول و خروج قطار مسابقات از ریل ارزش‌گذاری‌های اصیل و علمی اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ حامد ولیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم در صفحه اینستاگرامش به کمرنگ شدن اصول و خروج قطار مسابقات از ریل ارزش‌گذاری‌های اصیل و علمی تأکید کرد.
وی در این صفحه نوشت: «صرف نظر از نتیجه مسابقات بین‌المللی، حقیقتی که بر قاطبه جامعه قرآنی و افراد استخوان خردکرده و صاحب نظر روشن است، کمرنگ شدن اصول و خروج قطار مسابقات از ریل ارزشگذاری‌های اصیل و علمی است. حالا دیگر سال‌هاست که کمیت فدای کیفیت می‌شود.
حاشیه‌ها جای اصول را گرفته؛ منیت‌ها بیشتر و بیشتر نمود دارد و از این قصه پرغصه و البته تکراری! باید بگذریم و لاجرم امیدی به اصلاح نداشته باشیم. باید اعتراف کنم که هنوز نتوانسته‌ام درک کنم که چرا دست‌اندرکاران محترم، به بهانه پنجاه درصد کردن تعداد داوران خارجی، حاضر شدند، افت کیفیت داوری‌ها را به جان بخرند.
هرچه بود، این تصمیم یا حداقل فرم اجرای آن، حرفه‌ای و فنی نبود، اما شاید باب میل برخی از مسئولینی بود که در سال‌های قبل رسما اعلام کرده بودند که دوست دارند قاریان غیر ایرانی حائز رتبه اول شوند تا بدین ترتیب بر همگان ثابت شود که مسابقات ما عاری از هرگونه غرض‌ورزی است. حقا که این دوستان به هدف خود رسیدند و باید به آن‌ها تبریک گفت.
اما از ایشان باید پرسید: ۱- با افزایش تعداد داوران خارجی و به تبع آن کاهش کیفیت داوری‌ها، چه کسی قرار است به خاطر این اقدام از شما تجلیل کند؟ آیا در تغییراتی که ایجاد شد اطلاعات علمی و عملی داوران مدعو ملاک بود یا صرفا مساوی کردن تعداد داوران ایرانی با خارجی؟ ۲- آیا اینکه به همگان نشان دهیم در مسابقات بین‌المللی ایران، قاریان سایر کشورها هم می‌توانند اول شوند توانستیم خود را به جامعه قرآنی جهانی اثبات کنیم و مقبولیت بیشتری کسب کنیم؟
۳- برای تنویر افکار عمومی از تمام مسئولان و متولیان زحمت‌کش تقاضا دارم رزومه، تألیفات، عناوین و سوابق تمام داوران را منتشر کنند تا با افتخارات احتمالی تنی چند از داوران خارجی این دوره از مسابقات آشنا شویم. ۴- رهبر انقلاب در فرمایشات خود (و مخصوصا در بیانیه گام دوم انقلاب) بارها به استفاده از نخبگان و جوانان اشاره فرموده‌اند. حال با توجه به برگزاری سی و شش دوره مسابقات بین‌المللی، در حال حاضر در کمیته فنی مسابقات چه تعداد قاری و حافظ بین‌المللی حضور دارند و در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر گذارند»؟

خروج قطار مسابقات از ریل ارزش‌گذاری‌های علمی
انتهای پیام

captcha