حوزه‌های علمیه دانش‌آموزی تشکیل می‏‌شود
کد خبر: 3804228
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

حوزه‌های علمیه دانش‌آموزی تشکیل می‏‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش و پرورش لرستان از تشکیل حوزه‌های علمیه دانش‌آموزی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و طرح آن آماده شده است.

حوزه‌های علمیه دانش‌آموزی تشکیل می‏‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، اسدالله عباس‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان امروز، 27 فروردین در دیدار با اعضای دبیرخانه ستاد همکاری‌های استان لرستان، با بیان این‌که ستاد همکاری‌ها منشأ فعالیت‌های اثرگذار در ترویج آموزه‌های دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده است، گفت: گرچه فعالیت‌های قابل تقدیری انجام شده است، اما انتظار دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ دینی بیش از این‌هاست و امیدواریم با برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی که دبیر خانه ستاد اندیشیده است، روز به روز شاهد ارتقای سطح همکاری‌ها باشیم.
وی افزود: طرح‌های کلان و راهبردی برای تحول اثرگذار در حوزه‌های علمیه تدوین شده است که سهم آموزش و پرورش از این طرح‌ها قابل توجه است.
دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه‌های ضد دینی، همه مسئولان و مردم دغدغه دین و تعلیم و تربیت اسلامی را دارند.
عباس‌زاده افزود: باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی سند تحول بنیادین را به‌عنوان یک نقشه راه در نظر داشته باشیم و سند تحول نقشه راهی برای آموزش و پرورش است که سهم هر نهادی را برای رسیدن به هدف مطلوب مشخص کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: روحانیان می‌توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند، کمااینکه حضور ُپرشور دانش‌آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیان و مبلغان در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این کار اهتمام لازم را داشته باشند.
عباس‌زاده افزود: برای هر دوره تحصیلی و هر قشر از جامعه باید زبان در خور فهم آن قشر را در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی به‌کار گرفت، این‌گونه است که می‌توانیم انگیزه ایجاد کنیم و متناسب با نیاز جامعه نیروی اسلامی تربیت کنیم.
وی ادامه داد: توانمندی روحانیان و ضروت حضور آن‌ها در مدارس بسیار مهم است، روحانیان می‌توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند، حضور پُرشور دانش‌آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیان و مبلغان در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این‌کار اهتمام لازم را داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: یکی‌ از برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، تشکیل حوزه‌های علمیه دانش‌آموزی است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و طرح آن آماده شده است.
عباس‌زاده تأکید کرد: حوزه‌های علمیه با کمک آموزش و پرورش می‌توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بسیار موفق و مؤثر اقدام کنند، حضور حوزویان و روحانیان در آموزش و پرورش باید هدفمند، جهت‌دار و اثرگذار باشد، کمک و همکاری آموزش و پرورش، روحانیان و حوزه‌های علمیه موجب تربیت ایرانی و اسلامی فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.
وی گفت: جمعیت مستعدی در آموزش و پرورش لرستان حضور دارند، باید در کمیته همکاری‌های استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، کارگروه‌های تخصصی تشکیل و کمیته‌های علمی و مذهبی تشکیل شود تا در این زمینه کار شایسته و مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha