محرومیت ۱۷ هزار نفری از زیرساخت‌های فرهنگی
کد خبر: 3803845
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

محرومیت ۱۷ هزار نفری از زیرساخت‌های فرهنگی

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه بروجرد گفت: در مسکن مهر بروجرد بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند، اما در این منطقه یک مسجد و یک مرکز فرهنگی وجود ندارد.

محرومیت جمعیت 17 هزار نفری مسکن مهر بروجرد از زیرساخت‌های فرهنگیبه گزارش ایکنا از لرستان، مجید سوری، فرمانده سپاه ناحیه بروجرد عصر یک‌شنبه، بیست و پنجم فروردین در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مسکن مهر بروجرد بیش‌ از ۱۷ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند اما در این منطقه یک مسجد و یک مرکز فرهنگی وجود ندارد.
وی افزود: اگر زمین لازم برای ساخت مسجد و یک مرکز فرهنگی اختصاص داده شود، خیرین و بسیج سازندگی برای ساخت اقدام می‌کنند.
سوری با اشاره به المان‌های شهری بروجرد اضافه کرد: المان میدان امام خمینی(ره) بر اثر وزش باد شدید تخریب شده و ضروری است تا هرچه سریع‌تر شهرداری المان را در میدان ورودی شهر قرار دهد.
وی با اشاره به شعار سال با عنوان «رونق تولید»، گفت: مصرف کالاهای داخلی برای رونق تولید باید تبلیغ شود و برخی از تولیدکنندگان با مشکلاتی همراه هستند که باید رفع مشکلات آن‌ها مدنظر باشد.‌

فرمانده سپاه بروجرد گفت: سال گذشته طبق یک بررسی مشخص شد که ۹۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل در بروجرد اجرا نشده است و ضروری است که برای رونق تولید، موانع و مشکلات برطرف شود.

هلال احمر به ۶۰ روستای گرفتار در سیلاب امدادرسانی کرد

در ادامه رحیم جافری، شهرداری بروجرد نیز گفت: سد معبر در بروجرد یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات است که در این راستا قرار است چند بازارچه راه‌اندازی و دست‌فروشان در این بازارچه‌ها مشغول به فعالیت شوند.
امیدعلی، معاون جمعیت هلال احمر بروجرد نیز گفت: هلال احمر به ۶۰ روستای گرفتار در سیلاب امدادرسانی کرد و به ۳۲ روستا که در سیلاب بیشترین آسیب را دیدند، کمک‌های مردمی توزیع شد.
وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان، افزود: تاکنون ۲۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی جمع‌آوری شده و سه کامیون و ۱۰ نیسان کمک‌های غیرنقدی شامل ۱۵۰۰ قرص نان، ۵۰۰۰ بطری آب، ۳۰۰۰ بسته مواد بهداشتی، ۳۰۰۰ بسته مواد غذایی، ۱۰۰۰ قوطی کنسرو و ۱۰۰ جفت چکمه به پلدختر ارسال شده است.
امیدعلی اضافه کرد: همچنین چهار تیم عملیاتی به پلدختر اعزام شده و ۵۰۰۰ دفترچه در بین خانوارهای سیل‌زدگان توزیع شده و براساس آن کمک‌ها و اقلام توزیع شده و یک اکیپ امدادی نیز به شهرستان دورود اعزام شد.
وی تصریح کرد: در روستای تنگه محمد حاجی به‌دلیل رانش زمین و قطع ارتباط این روستا، اسکان اضطراری صورت گرفته و در تعدادی از منازل که آب وارد منازل روستایی شده بود توسط نیروها تخلیه شدند.

انتهای پیام

captcha