وقوع سیل جشن‌های نیمه شعبان را کم‌رنگ نکند
کد خبر: 3803819
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

وقوع سیل جشن‌های نیمه شعبان را کم‌رنگ نکند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه بروجرد با بیان این‌که نیمه شعبان از شعائر دینی ماست، گفت: نباید به‌ دلایلی چون سیل، این مراسم و جشن‌ها کم‌رنگ شود.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد عصر یکشنبه، بیست و پنجم فروردین‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، با اشاره به برپایی جشن‌های نیمه شعبان، اظهار کرد: جشن نیمه شعبان باید باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود و نباید به‌دلایلی چون سیل، این مراسم و جشن‌ها کم‌رنگ شود.
وی افزود: نیمه شعبان از شعائر دینی ماست و امسال جشن نیمه شعبان در دفتر امام جمعه با حضور ۶۵۰ نفر از ناشنوایان برگزار می‌شود و هدف از این اقدام، احترامی برای این قشر از جامعه است.
حسینی اضافه کرد: متاسفانه در بروجرد كه مهد علم و اجتهاد بوده امروزه وضعیت حجاب مناسب نیست و باید با اقدامات فرهنگی در این راستا کار کرد.
امام جمعه بروجرد ضعف مدیران، حرص و ولع برای کالاهایی که کمیاب می‌شود و برخی کسبه‌های بی‌انصاف را سه عامل مهم گرانی‌های اخیر دانست و افزود: باید فرهنگ‌سازی لازم در این راستا صورت گیرد.
وی با اشاره به شعار سال «رونق تولید» افزود: ضروری است تا کارخانه‌های موفق این شهر شناسایی شوند و می‌طلبد نمایشگاهی از تولیدات صنایع بروجرد در این شهر راه‌اندازی شود.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد، گفت: هم‌زمان با نیمه شعبان جشن‌ها و مراسمی برگزار می‌شود و به همین مناسبت بیش‌از یک‌صد مبلّغ برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند که برخی از مبلّغ‌ها اعزامی هستند و برخی بومی شهرستان هستند.

انتهای پیام

captcha