۳۶۰۰ خانه در پلدختر غیرقابل استفاده است
کد خبر: 3803570
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

۳۶۰۰ خانه در پلدختر غیرقابل استفاده است

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ خانه در پلدختر غیرقابل استفاده است و چادر و کانکس نیز پاسخگو نیست، گفت: ساخت ۱۰ تا ۲۰ هزار خانه کار امروز و فردا نیست.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز، بیست و پنجم فروردین در دیدار با نمایندگان فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مؤثر بانوان در امدادرسانی و کمک به حادثه‌دیدگان سیل اخیر، گفت: هم‌اکنون سه هزار و 600 خانه پلدختر غیرقابل استفاده هستند و چادر و کانکس نیز پاسخگو نیست.
وی با بیان این‌که ساخت 10 تا 20 هزار خانه کار امروز و فردا نیست، افزود: طی سیل اخیر دبی رودخانه کشکان به 5600 مترمکعب بر ثانیه رسید و خوشبختانه با پیش‌بینی‌هایی که از قبل شده بود تلفات جانی نداشتیم.

816 روستا تحت‌ تاثیر سیل قرار گرفتند

مرادپور با بیان این‌که خروجی آب‌های استان از سمت شهرستان پلدختر است و بیشترین آبگرفتگی را در این منطقه داشتیم، 816 روستا تحت تأثیر سیل قرار گرفتند، ادامه داد: هم‌اکنون نیز راه ارتباطی 166 روستا برقرار نشده و مسیرهای ایجادی نیز موقت بوده که برای امدادرسانی ایجاد شده‌اند.
وی بیان کرد: دولت، نظامیان و مردم به‌خوبی پای کار بوده‌اند و با این تفادوت که دولت مطلقاً هیچ‌گونه تبلیغی نداشته در صورتی که مدیریت کلی را به عهده داشته است.

کوهستانی بودن 80 درصد لرستان

معاون استاندار لرستان با اشاره به قطع راه‌های ارتباطی در جریان این سیل، تصریح کرد: وزارت راه تقسیم کار کرده و در حال پیگیری این موضوع است.
وی بیان کرد: تنها بنیاد مسکن 80 کمپرسی به مناطق سیل‌زده آورده و شهرداری‌ها 200 دستگاه خودرو وارد کرده‌اند.
مرادپور با بیان این‌که میزان خسارات سیل اخیر 3.7 میلیارد تومان برآورد شده اما بیشتر از این مقدار است، گفت: 80 درصد لرستان کوهستانی بوده و با اندک بارانی سیلی به راه می‌افتد و سریعاً زیرساخت‌ها را از بین می‌برد و خوزستان مورد تهدید قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که ساخت 10 سد در استان شروع شده که به‌لحاظ فنی نمی‌توان به آن‌ها سد گفت، میزان آب ورودی سایر استان‌ها به لرستان را 4 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: همچنین هشت میلیارد مترمکعب تولید استان است که باید بین 5 تا 11 درصد از ورودی و 40 درصد آب‌های تولید داخل در اختیار خود استان قرار گیرد؛ این آمار برای استان حدود 5 میلیارد مترمکعب می‌شود و این در حالی‌است که ما کلاً 200 میلیون مترمکعب سهم داریم.
مرادپور با اشاره به این‌که بحث آبخیزداری در لرستان حدود 27 سال بوده که تعطیل است، اضافه کرد: این دره‌ها باید با آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در مقابل سیل ایمن شوند و از مسئولان درخواست داریم که استان را در مباحث آبخیزداری و تخصیص آب کمک کنند.

انتهای پیام

captcha