دیدار با ۳۴۰ خانوار سیل‌زده پلدختری در قالب طرح «مُحب»
کد خبر: 3803114
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

دیدار با ۳۴۰ خانوار سیل‌زده پلدختری در قالب طرح «مُحب»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که طرح محب در قالب ۱۳ تیم در ۷ منطقه سیل‌زده پلدختر اجرا شد، گفت: در طی این مدت از ۱۳۵۵ نفر در قالب ۳۴۰ خانوار بازدید شد.

تبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان جمعه، بیست و سوم فروردین در جمع خبرنگاران، با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق استان لرستان، گفت: طرح محب طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی ـ اجتماعی در بلایای طبیعی با تأکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی، به‌منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی سیل‌زدگان پلدختر اجرا شد.
وی با ذکر این مطلب که حضور کارشناسان طرح محب و برنامه فعالیت‌های روانی اجتماعی در بلایا با رویکرد اجتماع محور حرکت نوینی را در مدیریت بحران شهرستان پل‌دختر رقم زد، تصریح کرد: کارشناسان طرح محب بهزیستی لرستان، با روش اجتماع محور با استفاده از روش‌های اعتمادسازی، ظرفیت‌سازی و جلب مشارکت‌های اجتماع محلی، معتمدین محلی را همراه خود ساختند و به ارزیابی‌های اولیه، نیازسنجی، شناسایی مسائل و مشکلات شهروندان تحت تأثیر سیل در پلدختر پرداختند.
توکلی با تاکید بر این‌که در این برنامه اعضای تیم با کمک جمعی از رانندگان تاکسی و معتمدین محلی کالاهای مورد نیاز مردم را بین محلات هفت‌گانه پلدختر توزیع کردند، تصریح کرد: در این فرآیند ۲۰۰ نفر از معتمدین محلی برای توسعه طرح محب جذب گروه‌های حمایت‌یابی شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که طرح محب در قالب ۱۳ تیم ۷ منطقه سیل‌زده پلدختر شامل سازمانی‌ها، کوی دادگستری، رسالت، انقلاب شمالی و جنوبی، هفت تیر و کمپ ورودی شهر اجرا شد، ادامه داد: در طی این مدت از ۱۳۵۵ نفر در قالب ۳۴۰ خانوار بازدید شد.

انتهای پیام

captcha