10درصد دانش‌آموزان در «بشارت 1452» حافظ قرآن شدند/ پیش‌برد نهضت قرآنی برعهده همه نهادهاست
کد خبر: 3802404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
در اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» مطرح شد:

10درصد دانش‌آموزان در «بشارت 1452» حافظ قرآن شدند/ پیش‌برد نهضت قرآنی برعهده همه نهادهاست

گروه مسابقات ــ وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ قرآن کریم «‌بشارت 1452» ضمن تأکید بر ضرورت تداوم این طرح مبارک قرآنی اظهار کرد: طی یک سال تحصیلی، 10 درصد از دانش‌آموزان کل کشور حافظ جزء 30 شده‌اند و انتظار می‌رود این برنامه در آینده تعمیم داده شود.

10درصد دانش‌آموزان حافظ جزء 30 شدند/ وظیفه همه نهادها در پیش‌برد نهضت قرآنیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ قرآن کریم «‌بشارت 1452» عصر امروز سه‌شنبه، 20 فروردین‌ماه با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مصلای امام خمینی(ره) تهران، محل برگزاری سی و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این برنامه و پس از پخش کلیپ تواشیح و سرود جمهوری اسلامی، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از سوره مبارکه عنکبوت پرداخت. در ادامه این مراسم و پس از پخش تیزر طرح ملی بشارت 1452 و نیز اجرای همسرایی از سوی گروه الغدیر، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم وسیله‌ای بسیار خوب جهت توسعه فرهنگ قرآنی از یک سو و نشر معارف قرآنی در جامعه و شکل دادن به سرفصل و بهار قرآنی از طرف دیگر است، اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم در حقیقت هدف‌گیری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح

تعهد اوقاف به انجام وظایف خود نسبت به نهضت قرآنی
خاموشی تصریح کرد: دستیابی به این هدف به سادگی محقق نمی‌شود و برای رسیدن به این منظور باید در نظام آموزش و پرورش ما برنامه‌های دقیقی اجرا شود که از طریق این مسیر بتوانیم به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه تربیت 10 میلیون حافظ می‌تواند توسعه پیدا کند و نباید به تربیت 10 میلیون حافظ جز سی اکتفا کنیم، گفت: ما باید برنامه‌ها را طوری اجرا کنیم که به 10 میلیون حافظ کل قرآن در جامعه برسیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای و ترویجی باید طوری اقدام کنند که بتوانند همراه با بهر‌ه‌گیری از سبک‌های مورد تأیید نخبگان و فعالان قرآنی بتوانند کمک شایانی در مقوله حفظ قرآن در سطح کشور انجام دهند.
خاموشی با اشاره به اینکه امیدواریم زمانی فرا برسد که ایران اسلامی در میان کشورهای اسلامی به نقطه‌ای برسد که شاهد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور باشیم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، نهادهای دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و سایر سازمان‌های می‌توانند این مسیر را هموارتر از سال گذشته در سال 98 طی کنند و با تلاشی که انجام می‌دهند، زمینه را طوری فراهم کنند که بتوانیم به وعده‌هایی که در زمینه حفظ قرآن به مردم داده‌ایم، عمل کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار کرد: سازمان اوقاف نیز همگام با سایر نهادها در اجرای این طرح قرآنی و سایر طرح‌ها در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مشارکت می‌کند و بنده نیز تعهد می‌کنم که این سازمان به هر وظیفه‌ای که در این زمینه داشته باشد، عمل خواهد کرد.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح

وظیفه دستگاه‌ها در پیش‌برد تربیت 10 میلیون حافظ
در ادامه این مراسم و پس از پخش کلیپی در رابطه با موضوع حفظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رئیس ستاد راهبری طرح ملی قرآن کشور در سخنانی با اشاره به اینکه این ستاد هماهنگ‌کننده دستگا‌های مجری طرح ملی حفظ است، گفت: یکی از کارهایی که شورای توسعه انجام داد، تدوین و تصویب سند جامع طرح ملی حفظ بود که با تصویب این سند، امروز برای حفظ قرآن و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم دارای سندی جامع هستیم که تمام اهداف این برنامه را ترسیم کرده است.
محمدی با اشاره به اینکه اجرای این سند به عهده همه دستگا‌هایی سپرده شده است که باید در عرصه قرآن نقش‌آفرینی کنند، اظهار کرد: با در اختیار داشتن سند جامع طرح ملی حفظ قرآن و نیز پشتیبانی از طرح که از سوی رسانه ملی و نهادهایی که می‌توانند در ایجاد سازوکار حفظ قرآن فعال باشند، می‌توانیم به دستیابی به این هدف امیدوار باشیم.
رئیس ستاد راهبری طرح ملی قرآن کشور در ادامه بیان کرد: البته به جز شبکه‌هایی از رسانه ملی همچون شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قران و شبکه رادیوی معارف، باید گله‌ خود را از سایر شبکه‌های رسانه ملی که قدم جدی در راستای طرح ملی بشارت 1452 بر نداشته‌اند را اعلام کنم؛ چرا که قرار بر این بود تا همه شبکه رسانه ملی با قوت در اجرای طرح 1452 حضور داشته باشند که متأسفانه این شبکه‌ها تنها در حد چند دقیقه به اجرای برنامه پرداختند.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح
محمدی با اشاره به اینکه پشتیبانی رسانه ملی در عملیات فرهنگ‌سازی حفظ قرآن بسیار نقش‌آفرین است، افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز با توجه به دارا بودن 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی می‌تواند نقش فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشته باشد. همچنین سازمان اوقاف نیز با توجه به ظرفیت عظیم بقاع خود که بالغ بر 5 هزار بقعه در کشور و نیز تخصیص مناسب بودجه می‌تواند نقش‌آفرینی موثری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سایر نهادهای قرآنی مانند معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن الکریم، حوزه علمیه، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ... نیز در اجرای این طرح ملی بسیار نقش‌آفرین خواهند بود، گفت: آنچه که در حلقه سوم دستیابی به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مد نظر است این است که همه دستگاه‌‌های اجرایی باید در این رابطه به صورت گسترده اقدام کرده و آن را توسعه دهند.
محمدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از طرح ملی 1452 اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان گذشته به مقام معظم رهبری وعده دادیم که تلاش کنیم تا 5 میلیون حافظ جزء سی قرآن کریم در این سال تربیت شوند که خوشحال هستیم که اعلام کنیم طبق اعلام نهادهای مختلف به ویژه آموزش و پرورش که به تنهایی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر را تحت پوشش طرح قرار داد و نیز با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، به رقم قابل توجهی در این رابطه دست پیدا کردیم.
رئیس ستاد راهبری طرح ملی قرآن کشور با اشاره به اینکه 192 اقدام ملی در ستاد راهبری حفظ قرآن به نهادهای کشور ابلاغ شد و نهضت جزء سی در این راستا به راه افتاد، افزود: در طرح 1453 که بلافاصله پس از مراسم کلید می‌خورد، علاوه بر توسعه حفظ جزء سی در کشور، جزء 29 قرآن کریم در دستور کار قرار می‌گیرد و تمامی نهادها و سازمان‌های قرآنی این مهم را در دستور کار خود قرار خواهند داد.
محمدی با اشاره به اینکه امروز آغاز دوره دوم طرح ملی حفظ قرآن کشور یعنی طرح 1453 با محوریت جزء 29 قرآن کریم و نیز تداوم حفظ جزء سی خواهد بود، گفت: دروازه حفظ قرآن جزء 30 است و ما زمانی می‌توانیم به هدف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دست پیدا کنیم که فرهنگ حفظ قرآن در کشور نهادینه شود و گفتمان حفظ به عنوان گفتمان غالب در خانواده‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی بتواند فرهنگ حفظ را در خانواده‌ها نهادینه کند، می‌تواند به سوی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گام بردارد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن را مد نظر دارند و ما امیدواریم که بتوانیم با همکاری نهادهای مختلف به ویژه نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش و ... که دارای جمعیت نظام‌مند هستند، در این مسیر به خوبی گام برداریم.
محمدی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، حفظ قرآن تنها هدف نیست، تصریح کرد: حفظ قرآن مقدمه تدبر، تدبر مقدمه فهم و فهم مقدمه عمل به قرآن است. قرآن کریم دارای دو جنبه مختلف لفظی شامل روخوانی، روان‌خوانی و زیبا‌خوانی و نیز جنبه معنای شامل ترجمه، مفاهیم و معارف الهی است و حلقه ارتباط بین دو بخش حفظ قرآن است.
رئیس ستاد راهبری طرح ملی قرآن کشور گفت: هرکس متمسک به حفظ قرآن شد، به طور طبیعی تمامی جنبه‌های کلام الله مجید را به دست آورده و ارتباط معنای با قرآن کریم برقرار می‌کند و تأکید مقام معظم رهبری جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در حقیقت دستیابی به همین ارتباط جامع با قرآن است.
محمدی با اشاره به اینکه حفظ قرآن یکی از کلیدی‌ترین نکات برای اصلاح زیر ساخت‌های فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: همه ما در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به دنبال این هستیم که حافظ حامل عامل به قرآن داشته باشیم و به نقطه‌ای دست پیدا کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تأکید دارند.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح
همچنین، در ادامه این مراسم، بخش اول برنامه تجلیل ویژه حافظان کل برتر در آزمون کتبی و شفاهی طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت 1452» با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور برگزار شد.
در ادامه نیز پس از اجرای بخش اول برنامه قرعه‌کشی کمک‌هزینه خودرو ویژه شرکت‌کنندگان در مسابقه کتبی طرح 1452، گروه همخوانی قرآن بینه از اصفهان به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال حضار در مراسم نیز روبه‌رو شد. همچنین، برنامه پرسش و پاسخ قرآنی با حضور حنانه خلفی، حافظ کل قرآن کریم نیز انجام شد که این برنامه نیز استقبال حضار را به همراه داشت.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح

10 درصد از دانش‌آموزان کل کشور طی یک سال حافظ جزء 30 شده‌اند

در ادامه این مراسم، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی اظهار کرد: ماه شعبان است، ماه بارش رحمت الهی است. اعیاد مبارک این ماه عزیز را محضر مسلمان، شیعیان و ملت عزیز ایران تبریک عرض می‌کنم. تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه است. توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط آحاد جامعه و مسئولان نظام است.
وی ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم تعلیم قرآن به همه افراد جامعه است و ترویج فرهنگ حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام وحی در کشور، یکی از مهم‌ترین راهبردها در این تعلیم است تا آنجا که معصومین(ع) برای حافظان جایگاهی والا قائلند. پیامبر اكرم(ص) «درجات بهشت را به تعداد آیه‌های قرآن معرفی نموده و می‌فرمایند: «وقتی كه صاحب قرآن وارد بهشت شود، به وی می‌گویند بخوان و بالا برو كه هر آیه‌ای را درجه‌ای است. پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه‌ای نیست.
بطحایی تصریح کرد: از سوی دیگر توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد را گوشزد کند. دستیابی به این هدف نیازمند همت و اراده ملی و برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد نهضت ملی در این زمینه است. نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن، اصول، رویکردها، راهبردها و اقدامات اجرایی لازم برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرده است. این نهضت ملی با نگاه سلسله‌مراتبی ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تعریف می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بحمدالله امروز جامعه تعلیم و تربیت با قرآن و معارف قرآنی مأنوس شده‌اند. البته ما به این قانع نیستیم؛ ما معتقدیم همه جامعه دانش‌آموزان و فرهنگیان باید با قرآن ارتباط برقرار كنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر كنند. با اعتقاد به اینکه عمل به قرآن، اساس و محور احیاء قرآن است و مسئله به تلاوت و خواندن و این‌ها ختم نمی‌شود، باید فكرمان را قرآنى كنیم، باید عملمان را قرآنى كنیم، باید قرآن را باور كنیم؛ قرآن را باور كنیم و وعده قرآن را وعده صدق و حق بدانیم.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح
وی ادامه داد: نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم از آغاز سال تحصیلی 97 - 98 و با هدف زمینه‌سازی انس با قرآن در كودكان و نوجوانان؛ تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن و همچنین، ایجاد انگیزه و رغبت جهت حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 قرآن كریم به صورت فراگیر و با همراهی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی کشور عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بین همه اقشار جامعه، به ویژه جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان اجرا شد.
وی افزود: در چشم‌انداز ترسیم شده برای این نهضت و با اجرای دقیق آن، طی یک سال تحصیلی، 10 درصد از دانش‌آموزان کل کشور با اولویت دوره ابتدایی اول و دوم حافظ جزء 30 شده‌اند و در گام بعدی، ضمن تحت پوشش قرار دادن مابقی دانش‌آموزان، انتظار می‌رود این برنامه به دوره متوسطه اول و دوم نیز تعمیم داده شود.
بطحایی گفت: حفظ راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن است، لذا ضرورت دارد در برنامه‌های تربیت حافظ، به فهم قرآن کریم توجه ویژه شود. لذا كلیه ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به كار گرفته شده است و باتوجه به اینکه حافظان قرآن به اخلاق قرآنی آراسته می‌شوند، برنامه‌ریزی شده است در حمایت‌ها و تعاملات اجتماعی، حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی باشد.
وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت علاوه بر اجرای نهضت ملی حفظ جزء 30 با اجرای طرح‌هایی چون طرح ملی حفظ نور، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم و مسابقات قرآن، عترت و نماز در رده دانش‌آموزان و فرهنگیان و با فراهم کردن زمینه و فرصت لازم برای دانش‌آموزان و معلمان جهت حفظ قرآن کریم، تشویق و زمینه‌سازی برای آشنایی والدین با قرآن و شروع حفظ سنین ابتدایی، هدایت مدارس و مراکز دارالقرآن به ویژه مدارس ابتدایی برای برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های حفظ قرآن؛ ایجاد ساز و کارهای لازم جهت بهره‌مندی از ظرفیت مربیان سایر دستگاه‌ها و نهادهای هم‌سو؛ ارتقای جایگاه حفظ و حافظان قرآن در فرایندهای آموزشی، ارزیابی و ارتقاء دانش‌آموزان و معلمان در مدارس، مراکز دارالقرآن، دانشگاه فرهنگیان؛ حمایت از تولید محصولات محتوایی مورد استفاده در آموزش حفظ قرآن كریم؛ استفاده از ظرفیت گروه‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم گام در مسیر نورانی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم نهاده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با همت جدی و با برگزاری نشست‌های تخصصی و همچنین برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی اهتمام جدی در زمینه آموزش مجریان در سطح وزارت، ادارات کل، ادارات و مدارس داشته است. از تمام ظرفیت‌های اداری و رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی هر چه کامل‌تر این طرح در سطح مدارس استفاده شد که با استقبال چشم‌گیر و فراتر از انتظار دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز در سراسر کشور همراه شد، به گونه‌ای که در گام اول این طرح بیش از 2 میلیون نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در این طرح شرکت کردند . تأمین و توزیع محتواهای آموزشی تخصصی حفظ جزء 30 ، راه‌اندازی پویش‌های حفظ قرآن کریم در فضای مدارس و فضای مجازی، ارزیابی و نظارت بر فرآیند اجرای طرح و تقدیر از فعالان این طرح نورانی بخشی از فعالیت‌های گسترده و اثربخش همکاران بنده در ستاد، ادارات کل، ادارات، مدارس و مراکز دارالقرآن در سراسر کشور بوده است که لازم می‌دانم مراتب قدردانی و قدرشناسی خود را نثار این بزرگواران کنم. همچنین، از همراهی اولیای محترم دانش‌آموزان صمیمانه تشکر می‌کنم و به همه اولیای گرامی که موفق به تربیت چنین فرزندانی شده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

اختتامیه طرح ملی «بشارت 1452» برگزار شد/ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تداوم طرح
بطحایی ادامه داد: نهضت ملی حفظ جزء 30 یکی از بهترین جلوه‌های بروز وحدت و یکدلی و همصدایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور بود که به سهم خود از همراهی تمامی نهادهای همراه با دستگاه تعلیم و تربیت که در خلق این حماسه نورانی سهیم بوده‌اند، از شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاصه شبکه قرآن سیما نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی گفت: امیدوارم به فضل الهی و عنایات ائمه اطهار(ع) آن‌قدر تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزء مفاهیم رایج و گفتمان‌های عمومی دانش‌آموزان و فرهنگیان ما قرار بگیرد. ان‌شاءالله با همت و پشتکار همکاران گران‌قدرم در سراسر کشور، همراهی سایر نهادهای قرآنی و فرهنگی کشور و پشتکار اولیاء و دانش‌آموزان عزیز، شاهد گسترش هر چه بیشتر این طرح و بحث حفظ قرآن کریم در جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان باشیم.
بطحایی در پایان اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه دست‌اندرکاران این نهضت عظیم نورانی اجر بدهد و کسانی که در این راه در طول سال‌های متمادی زحمت کشیده‌اند، خداوند آن‌ها را مشمول لطف و رحمت خود قرار بدهد. خداوند امام بزرگوار ما را که گشاینده این راه بود، با اجداد طاهرینش محشور کند و ان‌شاءالله با اهل قرآن در قیامت محشور کند؛ ما را هم ان شاءالله از اهالی قرآن قرار بدهد.
در پایان برگزاری این مراسم قرآنی نیز پس از برنامه تجلیل از نهادهای همکار و پرتلاش در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452، تجلیل از آقایان و بانوان شرکت‌کننده در طرح که بیشترین و کمترین سن را دارا بودند و نیز بخش دوم برنامه قرعه‌کشی کمک‌هزینه خودرو برگزار شد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناصح مشفق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۲:۱۳
0
0
« ۱۰درصد دانش‌آموزان در «بشارت ۱۴۵۲» حافظ قرآن شدند. »

آقاي وزير !
به چه قيمت ؟! ...

به قيمت تصرف غير قانوني ساعت درسي قرآن ...
به قيمت عدول از مأموريت و رسالت ذاتي آموزش و پرورش
به قيمت فروختن ساعت درسي به ساير ارگان ها
به قيمت اجباري كردن طرح در 100 درصد مدارس ...
به قيمت حذف كتاب هاي درسي قرآن از 6 پايه ابتدايي
به قيمت انجام تخلفات متعدد و فعاليت هاي غير قانوني
به قيمت هزينه بودجه هاي آموزش عمومي قرآن در طرح مذكور
به قيمت اجباري كردن طرح در همه كلاس ها
به قيمت صدور نامه غير قانوني وزير و معاونش
به قيمت حافظه محوري كه شما مخالف آن هستيد.
به قيمت بستن دهان منتقدان و كارشناسان ...
به قيمت ...
captcha