طالبان: هیئت اعزامی افغانستان به نشست قطر، نماینده دولت نیستند
کد خبر: 3801927
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

طالبان: هیئت اعزامی افغانستان به نشست قطر، نماینده دولت نیستند

گروه بین‌الملل ــ طالبان با صدور بیانیه‎ای هشدار داد که نشست بین‏‌الافغانی دوحه (پایتخت قطر) که هفته آینده برگزار خواهد شد، فقط جنبه مشورتی دارد و نمایندگان دولت حق دفاع از موضع کابل را ندارند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «مهر»؛ طالبان با صدور بیانیه‎ای درباره نشست بین‌الافغانی قطر تأکید کرد که این گردهمایی، صرفاً کنفرانسی مشورتی برای اظهارنظر و بیان دیدگاه‌های شخصی درباره صلح است و نباید آن را به عنوان جلسه‌ای برای مذاکرات صلح تلقی کرد.

به گفته طالبان، در نشست دوحه که قرار است روزهای 14 و 15 آوریل (25 و 26 فروردین) برگزار شود، هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان با نیت دفاع از موضع کابل شرکت نخواهد کرد.

طالبان همچنین تأکید کرده است که مانند نشست بین‎الافغانی قبلی که در مسکو برگزار شد، افراد دولتی دیدگاه‌های شخصی‌شان را درباره صلح بیان کرده و نماینده دولت تلقی نخواهند شد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که اگر فردی به نمایندگی از طالبان شرکت کند، ولی مورد تأیید آن گروه نباشد، صرفاً از طرف خودش اظهارنظر کرده و موضع وی، موضع رسمی طالبان نیست.

در همین حال، عمر داوودزی (رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح) می‌گوید که یک هیئت بزرگ به نمایندگی از مردم افغانستان برای شرکت در گفت‌وگوهای بین‎الافغانی به قطر می‌رود.

کابل نیز طی روز گذشته 18 فروردین (7 آوریل) اعلام کرد که با مشارکت در نشست پیش ‎رو موافقت کرده است.

این در حالی است که روز گذشته نخستین نشست شورای عالی مصالحه با حضور اشرف غنی (رئیس‎جمهور افغانستان)، حامد کرزای (رئیس جمهور سابق) و تعداد دیگری از چهره‌های مطرح سیاسی در ارگ برگزار شد – اقدامی که حاکی از همگرایی دولت و رهبران سیاسی افغانستان درباره نشست بین‎الافغانی قطر دارد.

انتهای پیام

captcha