تکریم شهدا وظیفه ملی مسئولان است/ لزوم تشکیل شورای تخصصی ایثارگران
کد خبر: 3801594
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

تکریم شهدا وظیفه ملی مسئولان است/ لزوم تشکیل شورای تخصصی ایثارگران

گروه اجتماعی ــ مشاور ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت شکل‌گیری شورای تخصصی ایثارگران با حضور نخبگان جانباز و ایثارگر، گفت: امام خمینی(ره)، بنیاد شهید را افضل نهادها مطرح کردند و این امر، خود یک نوع وظیفه ملی را بر‌عهده مسئولان نهاده است تا بتوانند گام‌های مؤثر و شایسته‌ای در تکریم شهدا‌ و ایثارگران بردارند.

تکریم شهدا وظیفه ملی مسئولین است/ لزوم تشکیل شورای تخصصی ایثارگرانبه گزارش ایکنا از قم، ‌محمدرضا گروسی، مشاور ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز، 18 فروردین‌ماه در نشست خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی(ره)، بنیاد شهید را افضل نهادها مطرح کردند و این امر، خود یک نوع وظیفه  ملی را بر‌عهده مسئولان نهاده است تا بتوانند گام‌های مؤثر و شایسته‌ای در تکریم شهدا‌ و ایثارگران بردارند.

وی با اشاره به اعیاد پیشرو و روز بزرگداشت جانبازان و ایثارگران افزود: همان‌طور که دولت و مسئولان در این ایام، دیدارهای مختلفی با جانبازان و ایثارگران در سطح کشور دارند، مسئولان استان قم نیز در زمینه پاسداشت مقام این عزیزان در این ایام مبارک، دیدارهای مختلفی را با جانبازان در سطح استان خواهند داشت.

مشاور ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگان، با بیان این‌که قدرشناسی از ایثارگران وظیفه ملی همه مسئولان و ملت ما است، گفت: همه ما وظیفه داریم تا جهت تکریم مقام شامخ شهدا‌ و احترام و خدمت‌گزاری به جانبازانی که از تمامی توان خود در راه اسلام و کشور کوشیده‌اند، قدم‌های موثری برداریم.

گروسی ادامه داد: یقیناً نتوانسته‌ایم، آن‌گونه که شایسته و بایسته است، در خدمت‌گزاری و تکریم جانبازان و ایثارگران کشور بکوشیم، که البته این امر، یک عزم ملی را می‌طلبد و علاوه بر مسئولان، مردم کشور نیز لازم است در این راه حرکت‌های مهمی انجام دهند.

وی با بیان این‌که که نُرم نخبگی جانبازان ما از حد افراد عامه و سطح جامعه بالاتر است، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته‌، مشخص شده‌ است که این بزرگواران از بهره هوشی بالاتری برخوردارهستند، اما متأسفانه در زمینه انعکاس این مطلب و اطلاع‌رسانی در این زمینه، گاهی اجحاف می‌شود.

مشاور ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ بیان کرد: در سال‌های گذشته، با سازمان صدا و سیما توافقی شد تا این نخبگان بیشتر و بهتر به جامعه معرفی شوند، اما هنوز هم در این راه، اقدامات بیشتری باید صورت بگیرد.

گروسی گفت: در زمینه هماهنگی امور ایثارگران، استاندار قم تاکید ویژه‌ای بر تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته‌اند که به زودی همه دستگاه‌های استان، مسئولان هماهنگی امور ایثارگران خود را به استانداری معرفی می‌کنند که شورای هماهنگی امور ایثارگران بتواند از نمایندگان ادارات در راستای رسیدگی به امور ایثارگران و حل مشکلات آن‌ها بر اساس منابع و امکانات موجود استفاده کند.

وی در رابطه با شورای مشورتی ایثارگران اظهار کرد: این شورا باید متشکل از ایثارگران، شکل گیرد تا از ظرفیت آن‌ها در زمینه‌های مختلف در استان، بهره‌مند شویم، هم‌چنین شکل‌گیری شورای تخصصی ایثارگران با حضور نخبگان جانباز و ایثارگر نیز در کنار این شورای مشورتی ضروری و لازم است.

انتهای پیام

captcha