۲۸ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفان در لرستان
کد خبر: 3798480
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

۲۸ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفان در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان مهلت ثبت‌نام از معتکفان لرستانی را تا ۲۸ اسفندماه جاری اعلام کرد.

28 اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفان در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یک‎شنبه، 26 اسفند در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 120 مسجد شهری و روستایی لرستان، گفت: مهلت ثبت‌نام از معتکفان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در لرستان تا 28 اسفندماه جاری تعیین شده است.
وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی می‎توانند با مراجعه به سایت «تبیان» و یا مساجد سطح شهر و روستا برای نام‌نویسی اقدام کنند. مهدوی‎امین از اعتکاف به‌عنوان جلوه‌گاه تعظیم بندگی پروردگار یاد کرد و گفت: معتکفان با خلوت در برابر خالق خود اوج بندگی را به نمایش می‌گذارند‌.
وی با بیان این‌که اعتکاف بازگشت به مسیر و فطرت الهی خویش است، اضافه کرد: اعتکاف تولدی دوباره و نجات فرد از آلودگی و بند اسارت دنیوی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که اعتکاف عملی عبادی برای پاک‌سازی جسم و روح است، افزود: اعتکاف یک حرکت جهادی برای خودسازی و تقرب بیشتر به درگاه معبود است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین با اشاره به این‌که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی استان لرستان اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، اظهارکرد: بیش‌ از 120 مسجد شهری و روستایی لرستان آماده میزبانی از معتکفان هستند.
وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به تقارن ایام سال نو، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین اعزام اردوهای راهیان‌نور رشد قابل‌توجهی معتکفان را نسبت به سال‌های قبل نداشته باشیم‌.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان برگزاری محافل انس با قرآن، قرائت ادعیه و دعاهای ویژه ماه رجب، اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، حلقه‌های معرفتی و همچنین ایراد سخنرانی و منبر با حضور اساتید حوزوی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای معتکفان برشمرد.

انتهای پیام

captcha