دانشکده هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر تأسیس شود
کد خبر: 3797501
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

دانشکده هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر تأسیس شود

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأسیس دانشکده هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کمیته روابط عمومی نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال، محمدهادی عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جانشین رئیس جشنواره، به همراه محمدامین بنایی، رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی وزارت علوم و سورج ایرانفر، کارشناس مسئول امور هنری و مسئول دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی هنرهای دیجیتال، از ستاد و دبیرخانۀ اجرایی جشنواره در دانشگاه هنر بازدید کرد و از نزدیک با فرایند ثبت آثار آشنا شد.

در این بازدید، عسگری از انتخاب دانشگاه هنر به‌عنوان متولی برگزاری جشنواره به‌عنوان یک انتخاب آگاهانه و شایسته یادکرد و گفت: اطمینان داشتیم که دانشگاه هنر هم بضاعت علمی و هم کفایت لازم را برای پیشبرد این مهم در اختیار دارد و به دنبال این بودیم که این دانشگاه مرکز فعالیتی برای توسعۀ هنر دیجیتال شود. ما این را برای خود به‌عنوان یک مأموریت در نظر گرفته‌ایم و پیگیری خواهیم کرد که ان‌شاءالله اتفاق بیفتد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در تأکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره، به نفوذ روزافزون و نقش‌آفرینی وسیع فناوری‌های دیجیتال در همه عرصه‌ها و شئون زندگی امروز اشاره کرد و افزود: کل مجموعه چشم به شما دوخته‌اند. ما با انتخاب دانشگاه هنر قدم اول را برداشته‌ایم و حالا شما باید کمک کنید تا این طرح به‌خوبی پرورش پیدا کند و در بسترهای کاربردی خود قرار گیرد.

وی درعین‌حال، خواستار گام‌های عملی در این زمینه شد و گفت: درست است که ما اعتقاد داریم در حوزه هنر، دانشگاه‌ها هم آموزش داشته باشند هم پژوهش و هم آفرینش، ولی این کار بیش از هر چیز از جنس آفرینش است. ما توقع داریم که کل دانشگاه هنر بسیج شوند که این ایده در گام اول به شکل خوب و چشم‌نوازی ارائه شود و به نحو شایسته‌ای شکل بگیرد تا مجموعه‌های دیگری مثل وزارت کشور، وزارت ارتباطات با آن همراه شوند. درعین‌حال، باید نشان دهیم که این جشنواره تجربه متفاوتی از تجربیات منطقه‌ای و محدود قبلی است و به همه انتظارات پاسخ خواهد داد.

دانشکده هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر تأسیس شود

جانشین رئیس نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال بر لزوم مستندسازی فعالیت‌ها، اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و نیز برگزاری نشست‌های علمی و مشورتی با صاحب‌نظران به‌منظور هم‌افزایی، گفتمان‌سازی و ایجاد مشارکت تأکید کرد و افزود: در نهایت باید جشنواره از جنس اقدام باشد و توانمندی‌های دانشگاه هنر در آن نمود یابد. کار جشنواره نباید به ثبت آثار محدود شود. باید در مجموعه‌های مؤثر تصمیم‌گیری در وزارت، مثل شورای گسترش آموزش عالی این باور ایجاد شود که باید بسترهای توسعه علمی، پژوهشی و آموزشی هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر ایجاد شود و عزیزان مجموعه بپذیرند که در نهایت دانشکده هنرهای دیجیتال در این دانشگاه تأسیس شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خاتمه سخنان خود، ضمن یادآوری سیاست معاونت فرهنگی وزارت علوم در محول کردن امور به دانشگاه‌ها، آمادگی کامل معاونت را برای هرگونه اقدام عملی لازم جهت پیشرفت امور جشنواره اعلام کرد و وعده داد، این معاونت تمام توان خویش را به کار خواهد گرفت تا جشنواره در بالاترین کیفیت و با حضور مسئولین عالی‌رتبه دولت برگزارشود.

پیش از سخنان عسگری، احسان پارسا، رئیس ستاد جشنواره، در گزارشی پیرامون نحوه شکل‌گیری و فعالیت‌های ستاد اجرایی و دبیرخانه جشنواره اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وزارت علوم برگزاری جشنواره ملی هنر دیجیتال در دوره‌های آتی تداوم یابد.

همچنین، در این نشست بیژن اربابی، معاون فرهنگی و اجرایی دانشگاه هنر و دبیر اجرایی جشنواره، ضمن قدردانی از کوشش‌های شبانه‌روزی ستاد برگزاری، از بسیج تمام ظرفیت‌های علمی و عملی همکاران دانشگاه خبرداد و از امضاء تفاهم نامه با شبکه علمی کشور و نیز حمایت‌های این شبکه معتبر از جشنواره به عنوان گامی مثبت یادکرد.

وی افزود: با اقدامات مشابه و نیز برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌ها و جلسات هم‌اندیشی و ... ظرفیت مشارکت افراد و نهادها در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشنواره ارتقا خواهد یافت.

یادآوری می‌شود: اختتامیۀ نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در نیمه دوم خرداد ماه  سال 98 با معرفی آثار برگزیده برگزار خواهد شد. متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند تا بیستم فروردین‌ماه سال 98 آثار خود را در سایت جشنواره به نشانی digitalartfestival.ir  بارگذاری کنند. همچنین، علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد بخش‌های جشنواره و محورهای ارسال آثار می‌توانند به نشانی سایت جشنواره مراجعه و یا با شماره تلفن 66488859(021) تماس بگیرند.

انتهای پیام 

captcha