آغاز ثبت‌نام اعتکاف در سرایان/ ۱۲ مسجد پذیرای معتکفان می‌شود
کد خبر: 3796367
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

آغاز ثبت‌نام اعتکاف در سرایان/ ۱۲ مسجد پذیرای معتکفان می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان از آغاز ثبت‌نام اعتکاف در این شهرستان از امروز خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۲ مسجد شهرستان برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام اعتکاف در سرایان از امروز/ 12 مسجد پذیرای معتکفینحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: از زمان تاسیس اداره تبلیغات اسلامی در سرایان مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی گفت: اعتکاف یکی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی بوده در حالی که قبل از انقلاب مردم با مراسم معنوی اعتکاف آشنایی زیادی نداشتند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن تمام تلاش خود را کرده تا مردم را از فرهنگ اسلامی و شیعی خود دور کنند اما به موفقیت نرسیدند و اعتکاف به‌عنوان یک فرهنگ عمومی برای مردم شده است.
سهرابی‌نژاد با بیان اینکه 75 درصد از معتکفان در شهرستان جوانان هستند، تصریح کرد: موج خروشان اعتکاف دل‌های مسلمانان را جلا می‌دهد.
وی ادامه داد: مشاوره‌های مذهبی برای معتکفان، تصحیح قرائت نماز، برگزاری طرح قرآنی تدبر در قرآن، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه آسیب‌های اجتماعی و سواد رسانه‌ای از جمله برنامه‌های ایام اعتکاف در شهرستان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال در 12 مسجد شهرستان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان از 18 اسفند آغاز و تا 28 اسفندماه جاری ادامه دارد.
سهرابی نژاد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 500 نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت کنند، یادآور شد: مسجد جامع سرایان، مسجد جامع آیسک، مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) و مسجد جامع سه قلعه، روستای دوست‌آباد، روستای بسطاب، روستای زنگویی، روستای بغداده، روستای دوحصاران و دهستان مصعبی از جمله مکان‌هایی است که مراسم معنوی اعتکاف در آن برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha