راه‌یابی ١٣ اثر به مرحله نهایی سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز
کد خبر: 3794837
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

راه‌یابی ١٣ اثر به مرحله نهایی سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز

گروه فرهنگی ــ دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز از برگزاری این جشنواره در اسفندماه جاری خبر داد و گفت: ١٣ نمایشنامه از میان آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره برای رقابت در مرحله نهایی معرفی شدند.

محمد زارع‌زاده، دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۱۳ نمایشنامه راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره شامل نمایشنامه «جی‌ژوان» به نویسندگی و کارگردانی «هیوا اسد بیگی»، نمایشنامه «بی‌بی خشت» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی نازیلا امینی است.
وی اعلام کرد: نمایشنامه «هاری» به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی کامران غفوری، نمایشنامه «کورسی» به نویسندگی رضا رستمی و کار گردانی رضا رستمی، نمایشنامه «کمدی پارازیت» به نویسندگی حسن سالارمنش و کارگردانی کالی مرادی از دیگر نمایشنامه‌های راه یافته به این دوره از جشنواره است.
دبیر سومین جشنواره نمایشنامه خوانی سقز نمایشنامه «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی مهرداد دلاوری، نمایشنامه «در حضور باد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی مصطفی‌خانی، نمایشنامه «تانکر» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی عبدالله مجیدی و نمایشنامه «جسدهای پستی» به نویسندگی داریو فو و کارگردانی زانا صالح زاده را از دیگر آثار راه یافته به سومین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی سقز ذکر‌کرد.
وی بیان کرد: نمایشنامه «چهار صندوق» نوشته «بهرام بیضایی» به کارگردانی کمال نوجوان، نمایشنامه «با صدای آهسته» نوشته «چیستا یثربی»به کارگردانی سمیرا فقه سلیمانی، نمایشنامه «انتیگون» نوشته«سوفو کل»به کارگردانی سامان داروند و نمایشنامه «مرگ بازی» نوشته «رضا قاسمی» به کارگردانی نوید سوزنی از دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره است.
زارع‌زاده عنوان کرد: هیات داوری انتخاب آثار این دوره جشنواره متشکل از هنرمندان پیشکسوت تئاتر سقز صلاح محمدی، پرویزاحمدی و سالارسلطانپور است.
وی در پایان یادآور شد: این جشنواره در روزهای ١٥ الی ١٧ اسفندماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سقز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha