ستایش حافظ کم‌بینا از دقت مربی طرح «مشکوة» در آموزش قواعد تجویدی
کد خبر: 3793299
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

ستایش حافظ کم‌بینا از دقت مربی طرح «مشکوة» در آموزش قواعد تجویدی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آذر حاجبی‌پور از جمله شرکت‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن «مشکوة» است که تلاش مربی‌اش برای آموزش نکات تجویدی را قابل تقدیر می‌داند.

به گزارش ایکنا؛ آذر حاجبی‌پور از جمله شرکت‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن مشکوة، ویژه معلولان و نابینایان کشور است که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با همکاری سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود. وی پس از اطلاع‌رسانی انجمن نابینایان کرمان و مراجعه به پایگاه اینترنتی، با این طرح آشنا شده و طی حدود یک ماه اخیر مشغول به حفظ جزء سی‌ام قرآن است.
این علاقه‌مند به حفظ قرآن، متولد سال 1366 از استان کرمان و ساکن همین شهر است و دارای تحصیلات فوق‌دیپلم مدیریت صنعتی است. وی که پیش از این طرح، در عرصه‌های قرآنی به صورت تخصصی ورودی پیدا نکرده‌ بود، اظهار کرد: به خاطر علاقه شخصی در این زمینه ورود پیدا کردم.
وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی چنین طرح‌هایی برای معلولین گفت: امیدواریم تا هنگامی که حافظ کل آیات نورانی کلام وحی شویم، ما را همراهی کنند. معلم سه روز در هفته طی بازه زمانی 30 دقیقه محفوظات جدیدم را می‌پرسد و همچنین محفوظات گذشته‌ام را نیز مرور می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
حاجبی‌پور اضافه کرد: البته معلمم تنها به حفظ آیات جدید تأکید ندارد، بلکه در کنار آن نیز نکات تجویدی را تکرار و بیان می‌کند تا تنها به حفظ آیات قرآن بسنده نکنم، بلکه ضمن آشنایی با قواعد تجویدی، آیات را تلاوت کنم.
وی که دارای کم‌بینایی شدید یا اصطلاحاً نابینایی درجه دو است، درباره روش حفظ آیات قرآن، گفت: من از طریق نرم‌افزار بیان و گوش کردن به تلاوت‌ استاد محمدصدیق منشاوی، آیات را پس از چندین بار تکرار حفظ می‌کنم و ورود در این راه را مدیون همراهی‌های مادرم هستم.
حاجبی‌پور درباره برنامه آینده قرآنی‌اش، اضافه کرد: امیدوارم این طرح تا پایان حفظ قرآن در کنار ما باشد و مدرس با ما در ارتباط باشد تا طبق برنامه، محفوظات خود را تکمیل کنیم و تحویل دهیم.
انتهای پیام

captcha