رتبه‌بندی عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج منتشر می‌شود
کد خبر: 3792939
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

رتبه‌بندی عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج منتشر می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر تسریع در پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها، گفت: رتبه‌‌بندی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج انتشار می‌یابد.

رتبه‌بندی عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج منتشر می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان، یکشنبه، پنجم اسفند در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در حوزه پرداخت وام ازدواج، اظهار کرد: رتبه‌بندی عملکرد بانک‌ها در خصوص وام ازدواج منتشر می‌شود.
وی با تأکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات وام ازدواج، گفت: در صورت نیاز جدول عملکرد بانک‌های مختلف در بخش پرداخت‌های وام ازدواج منتشر در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
ولی‌زاده با ذکر این مطلب که بانک‌هایی که در حوزه پرداخت وام ازدواج عملکرد ضعیف دارند باید نسبت به این امر پاسخگو باشند، ادامه داد: اگر ایرادی از نظر اسنادی وجود نداشته باشد جدول عملکرد بانک‌ها در اختیار افکار عمومی و اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان کوتاهی و عملکرد ضعیف در پرداخت وام ازدواج را مطالبه عمومی دانست و گفت: هرگونه اقدامی که در این زمینه صورت می‌گیرد در راستای تسریع در روند پرداخت‌ تسهیلات ازدواج است.
وی با ذکر این مطلب که اگر در مسیر عدم پرداخت تسهیلات ازدواج موانع و مشکلاتی وجود دارد باید به بیان آن‌ها پرداخته شود تا بتوان به راهکاری برای حل آن پیدا کرد، افزود: باید به سمت اقدامات و کارهایی در حوزه‌های فرهنگی و تشویق جوانان پیش رفت.
ولی‌زاده با تاکید بر حمایت‌های مالی از جوانان خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج مشوقی برای ازدواج است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان یادآور شد: کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان باید برای کنترل آسیب‌های اجتماعی برنامه داشته باشند و در این راستا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند.

سرمایه اجتماعی بسترساز مشارکت و همبستگی دولت و ملت

فرهاد طهماسبی، کارشناس اجتماعی و امور خانواده استانداری لرستان، نیز در این جلسه، با تقدیر از عملکرد فعالیت اداره‌کل ورزش حوزه و جوانان لرستان، اظهارکرد: حوزه جوانان در لرستان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با ذکر این مطلب که نسل جوان در حال تغییر است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی دارای مؤلفه‌های اعتماد دولت و ملت و مشارکت مردم است کمااینکه سرمایه اجتماعی بسترساز مشارکت و همبستگی دولت و ملت است.
طهماسبی با بیان تفاوت‌های جوانان سنت‌گرا و جوانان مدرنیته، ادامه داد: جوانان سنت‌گرا بیشتر از جوانان مدرنیته با خانواده مشورت می‌کنند این در حالی‌است که در جوانان سنت‌گرا اوقات فراغت رسمی مورد تایید است و جوانان مدرنیته رغبت به اوقات فراغت غیررسمی دارند.
کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده استانداری لرستان با اشاره به این‌که جوانان سنت‌گرا به رسانه‌های رسمی کشور توجه می‌کنند، ادامه داد: جوانان مدرنیته تمایل بیشتری به فضای مجازی دارند.
وی با ذکر این مطلب که فضای مجازی ما را نسبت به جهان پیرامون آگاه می‌کند اما گرایش‌هایی به وجود می‌آورد که با گرایش‌های رسمی جامعه در تعارض است، اضافه کرد: پیامد‌های منفی استفاده از فضای مجازی ترویج خشونت و بی بندوباری است.
طهماسبی با تاکید بر توجه به پژوهش‌های حوزه اجتماعی، ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات حوزه جوانان حل شود می‌بایست نتایج پژوهش‌های اجتماعی در این حوزه اجرایی شود.

انتهای پیام

captcha