نقش زن مسلمان در انقلاب اسلامی؛ محور همایش استانبول
کد خبر: 3791524
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

نقش زن مسلمان در انقلاب اسلامی؛ محور همایش استانبول

گروه بین‌الملل ـ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش «از فجری مبارک تا آینده‌ای روشن» در شهر استانبول ترکیه برگزار و در آن نقش اجتماعی زن مسلمان در الگوی انقلاب اسلامی بررسی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این همایش یک روزه که طی دو نشست از سوی دوستداران انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) برگزار شد، محورهایی همچون دستاوردهای انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی در مقابل امپریالیسم و صهیونیسم، نقش انقلاب اسلامی در پروژه عدالت و صلح جهانی، نقش اجتماعی زن مسلمان در الگوی انقلاب اسلامی و وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)، از سوی سخنرانان مورد بررسی قرار گرفت.

 در آغاز این همایش كه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه برگزار و با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد، اوزهان اصیل ترک، رئیس شورای مشورتی حزب «سعادت» ترکیه طی سخنانی، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: ایران قبل از انقلاب وابسته به کشورهای خارجی به ویژه به آمریکا و غرب بود؛ اما پس از انقلاب اسلامی این وابستگی با استفاده از توان انقلاب با اتکا به حضور مردم و قابلیت‌های داخلی از بین رفت و به استقلال مبدل شد.

اوزهان اصیل ترک ادامه داد: قوانین اسلام پس از انقلاب در ایران جاری شد؛ کاری که قبل از انقلاب ممکن نبود. قبل از انقلاب هیچ قانونی برای اجرای احکام اسلامی وجود نداشت.

رئیس شورای مشورتی حزب سعادت ترکیه در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که به زودی، عدالت جهانی به فضل الهی ایجاد شود و روزی خواهد آمد که  این عدالت جهان گسترده شود.

همچنین حجت‌الاسلام نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی هم طی سخنانی به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و پیروی حضرت امام خمینی(ره) از راه انبیا الهی در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این همایش در خصوص نقش و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در مقاومت اسلامی فلسطین سخنانی بیان كرد.

انتهای پیام

captcha