مبلّغان پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان باشند
کد خبر: 3790092
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

مبلّغان پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان باشند

گروه فرهنگی ـ مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که مخاطب‌شناسی و نحوه تبلیغ در بین دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد، گفت: مبلغان باید با خُلق نیکو، سعه‌صدر و بیانی شیوا و متقن پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان باشند.

vبه گزارش ایکنا لرستان، جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان چهارشنبه، 24 بهمن‌ماه با حضور اعضای این کمیته در محل دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه استان لرستان برگزار شد.
در این جلسه، حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با تاکید بر حضور فعال روحانیون در مدارس، بیاناتی مطرح کرد و پس از آن اسدالله عباس‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های پیش‌روی این کمیته پرداخت و مصوباتی ازجمله اجرای طرح مهدویت جهت تقویت فرهنگ مهدویت در بین دانش‌آموزان، اعزام فعالان پرورشی در عرصه برگزاری نماز در مدارس به قم جهت توانمندسازی آنان، برگزاری همایش روحانیون شاغل در آموزش و پرورش، استفاده از روحانیون و طلاب در اردوهای دانش‌آموزی جهت تبیین و تشریح فرهنگ دینی به تصویب رسید .

برگزاری ۴۰۰ گفتمان دینی در مدارس لرستان
حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در این نشست با اشاره به این‌که مبلّغان نقش مهمی در بصیرت‌افزایی، هدایت‌بخشی و ارتقای دانش دینی قشر دانش‌آموز دارند، گفت: مبلّغان علاوه‌بر اجرای برنامه‌های دینی در ارائه مشاوره‌های اجتماعی به دانش‌آموزان نیز رسالت دارند و یاری‌گر و مشاور نوجوانان در زمینه‌های مختلف هستند .
وی با بیان این‌که مبلّغان امین و مورد اعتماد مردم بوده و هستند، اضافه کرد: مبلّغان در مدارس نیز پناهگاه و مشاور دانش‌آموزان هستند و به این قشر اصول و آموزه‌های دینی و اصول اخلاقی را ارائه می‌دهند .
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که برای تبلیغ مؤثر و کارآمد باید دانش مبلّغان به روز باشد و در این خصوص کارگاه‌های دانش‌افزایی در طول سال برای مبلّغان برگزار شود، ادامه داد: کارگاه‌های دانش‌افزایی باید پیرامون مسائل روز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس برگزار شود .
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین بر ترویج فرهنگ مهدوی در مدارس تاکید کرد و گفت: برای تربیت نسلی مؤمن و پویا باید معارف مهدوی در بین دانش‌آموزان تبلیغ، ترویج و نهادینه شود.
فعالیت ۴۷ مدرسه امین در لرستان

حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان نیز در این نشست، از فعالیت قریب به ۴۷ مدرسه امین در استان خبر داد و با اشاره به این‌که همکاری و تعامل حوزه و آموزش و پرورش در تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی دارد، گفت: باید تلاش شود تا برنامه‌های این دو نهاد به‌صورت هدفمند و مطلوب برای تربیت دینی دانش‌آموزان اجرا شود .
وی با اشاره به این‌که کیفیت‌محوری باید در راس برنامه‌های تبلیغی کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش قرار گیرد، یادآور شد: حوزه و آموزش و پرورش برای اجرای مطلوب برنامه‌ها باید همت جهادی داشته باشند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که در طول سال کارگاه‌های دانش‌افزایی برای مبلّغان و مربیان پرورشی برگزار خواهد شد، اظهارکرد: برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت به‌صورت ترمی برای مبلّغان، جلسات هم‌افزایی ماهانه و همچنین رصد، ارزیابی و بررسی فعالیت مبلّغان در مدارس از دیگر برنامه‌های کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش است که در طول سال برگزار خواهد شد .

حجت‌الاسلام ولی‌پور در ادامه با اشاره به فراررسیدن هفته امور تربیتی، اضافه کرد: در این هفته نمایشگاهی از فعالیت‌ها و خدمات مبلّغان در مدارس و تبلیغ آنان در بین قشر دانش‌آموز در مصلی الغدیر خرم‌آباد دایر خواهد شد .
وی در پایان از برگزاری همایش توجیهی مبلغان هجرت و مستقر در اماکن تبلیغی استان خبر داد و گفت: این همایش نیز با هدف توجیه و تبیین سرفصل‌های تبلیغی موثر و کارآمد تا پایان سال برای مبلغان برگزار خواهد شد.
مبلغان پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین علی میناپور، مدیر حوزه علمیه استان لرستان نیز در سخنانی با بیان این‌که مبلغان در مدارس نقش هدایت‌گری و بصیرت‌افزایی دارند، افزود: جایگاه و نقش روحانیون در تقویت بنیه معنوی و فرهنگی آینده‌سازان جامعه بر کسی پوشیده نیست .
وی با اشاره به این‌که مبلّغان علاوه‌بر اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در مدارس به‌عنوان مشاور در کنار دانش‌آموزان رسالت تبلیغی خود را انجام می‌دهند، اظهارکرد: مبلغان با حضور خود در مدارس و فعالیت مستمر تبلیغی پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز هستند .
مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این‌که باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند زمینه حضور مبلغان را از همان سال‌های اولیه ورود دانش‌آموزان به مدارس فراهم نماییم، اضافه کرد: حضور روحانیون در مدارس ابتدایی ضرورتی انکارناپذیر برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانش‌آموزان است که باید در این زمینه تدابیر لازم برای حضور مستمر مبلغان اتخاذ شود.
میناپور با اشاره به این‌که مخاطب‌شناسی و نحوه تبلیغ در بین دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد، گفت: مبلغان باید با خُلق نیکو، سعه‌صدر و بیانی شیوا و متقن پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش‌آموزان باشند.
وی در پایان با اشاره به این‌که باید تبلیغ در مدارس به‌صورت هدفمند و منسجم باتوجه به نیاز مخاطب صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مبلّغان برای تبلیغ موفق، کارآمد و اثرگذار باید مجهز به علم روز باشند.

انتهای پیام

 

captcha