ادامه همکاری نظامی کابل ـ واشنگتن تا برقراری صلح
کد خبر: 3789507
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

ادامه همکاری نظامی کابل ـ واشنگتن تا برقراری صلح

گروه بین‌الملل ــ در دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا با رئیس جمهور افغانستان بر ادامه همکاری‌های نظامی دو کشور تا زمان برقراری صلح در افغانستان تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، پاتریک شاناهان (سرپرست وزیر دفاع آمریکا) که در سفری از پیش تعیین نشده طی روز گذشته 22 بهمن (11 فوریه) به کابل آمد، برای دیدار با اشرف غنی (رئیس جمهور افغانستان) به ارگ ریاست جمهوری رفت.

در وبسایت ریاست جمهوری افغانستان در این باره آمده است که در این دیدار دو طرف ضمن تأکید بر اینکه تلاش‌ها برای برقراری صلح پایدار، روند صلح و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت، اظهار کردند که اتحاد نظامی دو کشور تا زمان برقراری صلح در افغانستان ادامه می‌یابد.

اشرف غنی درباره برگزاری نشست مشورتی صلح که قرار است به زودی در کابل برگزار شود نیز اظهار کرد که پس از این نشست، سومین نشست «روند کابل» نیز برگزار خواهد شد و تمرکز عمده آن بر روند صلح خواهد بود.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا هدف خود از این سفر را درک شرایط کنونی افغانستان از طریق فرماندهان نظامی آمریکا و سپس مطلع کردن ترامپ از وضعیت این کشور معرفی کرد.

شاناهان همچنین تأکید کرده است که پنتاگون در حال بررسی خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از افغانستان نیست و فرمانی را نیز در این باره دریافت نکرده است.

گفتنی است، مذاکرات صلح افغانستان از ماه‌ها پیش در قالب نشست مسکو، ابوظبی، جده و دوحه بین نمایندگان گروه طالبان و برخی از کشورهای منطقه، همچنین نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برگزار شده است و آخرین نشست در مسکو و میان طالبان و گروهی از مخالفان دولت اشرف غنی در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha