لزوم تبیین نقش زنان در طول چهل سال عمر انقلاب
کد خبر: 3786991
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

لزوم تبیین نقش زنان در طول چهل سال عمر انقلاب

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بر لزوم تبیین نقش زنان در طول چهل سال عمر پربار انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: زنان، همواره نقش خوبی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و ورزشی ایفا کرده‌اند و با سرافرازی از این صحنه‌ها بیرون آمده‌اند.

لزوم تبیین نقش زنان در طول چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، شهلا تاجفر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، صبح امروز، 14 بهمن‌ماه در نشست خبری زن، حماسه دفاع مقدس و انقلاب، اظهار کرد: باید بتوانیم با استفاده از فرصت‌های معنوی ایام فاطمیه، تلاش‌ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب را به بهترین شکل برای مردم بازگو کنیم.
وی ادامه داد: چهل سالگی، در فرهنگ ایرانی و باورهای دینی، معنی و باور خاصی دارد و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود قرار دارد و با تمام قدرت، سنگرها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و این در حالیست که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا با ایجاد ناامیدی در دل مردم، روحیه مردم را نسبت به رهبری تضعیف کرده و بدبین کند.
تاجفر با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است که دستاوردهای چهل ساله انقلاب را به‌صورت تدریجی برای نسل جوان بازگو کنیم، بیان کرد: نباید ارائه دستاوردها فقط مختص دهه فجر باشد و در تمامی ایام باید عملکردها نشان داده شود تا مردم نسبت به نظام امیدوار باشند.
وی یادآور شد: بررسی وضعیت چهل ساله انقلاب یک نکته مهمی را در خود نهفته دارد و آن این است که سن بلوغ را جشن می‌گیریم و باید زنان تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا حضور خود را به‌نحواحسن بیان کنند، انقلابی که ثمره خون هزاران شهید و تلاش مردان و زنان بوده و با پایداری و استقامت و ایمان مردم به آرمان‌های خود و پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه به آن دست یافته‌اند و برای دیگر انقلاب‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: زنان، همواره نقش خوبی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و ورزشی ایفا کرده‌اند و با سرافرازی از این صحنه‌ها بیرون آمده‌اند و طبق بیان امام راحل که فرمودند نقش زنان آنقدر برجسته بود که اگر حضور زنان نبود، انقلاب به این زیبایی به پیروزی نمی‌رسید.
وی با اشاره به مواردی که در حوزه زنان پس از انقلاب رخ داده است، تصریح کرد: رفع محدودیت پذیرش داوطلبان دختر در برخی رشته‌های دانشگاهی که قبلاً منحصر برای آقایان بود، سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی زنان، سیاست‌های امور بین‌الملل که امروز زنان، نه تنها در داخل کشور، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز ایفای نقش می‌کنند، از جمله دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان بوده است.
تاجفر بیان کرد: به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، برنامه‌هایی در حوزه زنان در سطح استان تدارک دیده شده که نشست با زنان کارآفرین پس از دهه فجر، بازدید از طرح‌های کارآفرینی موفق زنان، برگزاری مسابقات ورزشی بین بانوان در تمامی ادارات، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که 18 بهمن‌ماه در محل پارک جنگلی ارومیه افتتاح خواهد شد، حضور زنان را خواهیم داشت و 10 غرفه برای زنان خواهد بود.
وی گفت: در تاریخ 8 الی 13 اسفند‌ماه نیز نمایشگاه توانمندی‌های زنان هم در عرصه روستا و عشایر و هم عرصه شهری را به تعداد بیش از 200 غرفه خواهیم داشت و همچنین برگزاری جشن بزرگ کودک و خانواده، برگزاری همایش تجلیل از 40 مادر نمونه و فجرآفرین، کارگاه‌های مختلف آموزشی والدین آرام و کودکان شاد، نمایشگاه‌های تجسمی، راه‌اندازی پارلمان مشورتی زنان از دیگر برنامه‌های امور بانوان استانداری در ایام‌الله دهه فجر است.
تاجفر افزود: اصلی‌ترین برنامه امور بانوان به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، همایش زن، حماسه دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود که 17 بهمن‌ماه سال جاری در محل مجتمع امام علی(ع) ارومیه برگزار می‌شود و همچنین اطلس زنان نامی استان را نیز تهیه خواهیم کرد.
وی یادآور شد: دشمن، در جنگ نرم‌افزاری خود خانواده و بانوان را هدف اصلی قرار داده است؛ چرا که بانوان می‌توانند در تربیت جامعه اثرگذار باشند و باید در این زمینه تولید محتوا کرده و رسانه‌ها نقش بسزایی در این زمینه دارند و اگر بانوان نجات یابند، کودکان و نسل آینده کشور نیز نجات خواهند یافت.
انتهای پیام

captcha