فاصله صاحب‌نظران علوم انسانی از مدیریت کشور
کد خبر: 3785114
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
حدادعادل:

فاصله صاحب‌نظران علوم انسانی از مدیریت کشور

گروه دانشگاه ــ مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر خلأ بزرگی در کشور وجود دارد و آن هم دوری صاحب‌نظران علوم انسانی از مدیریت کشور، دولتمردان و مسئولان است، گفت: این دوری در بسیاری از زمینه‌ها اثرگذار خواهد بود.

اسحاق جهانگیزی، معاون اول رئیس جمهور، در آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی به تعامل دولت با نخبگان و دانشگاهیان کشور تأکید کرد. وی معتقد بود که امروز در مقطعی قرار داریم که به شدت نیازمند گفت‌وگو میان نخبگان و حکومت و نیز گفت‌وگو میان مردم و حکومت هستیم و حتی اگر مردم اعتراضی به شرایط دارند، باید اعتراض آن‌ها شنیده شود. در جلساتی که با دانشگاهیان و صاحب‌نظران داشته‌ایم، بخشی از چالش‌های کشور مطرح شد و خوشه‌های مشورتی و کارگروه‌های مختلف برای یافتن راهکار‌ها شکل گرفت و گفت‌وگو‌های خوبی میان دولت و دانشگاه انجام شده است.
 
در حاشیه این مراسم نظر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، را درباره وضعیت فضای گفتمانی بین نخبگان دانشگاهی و دولت را در راستای حل چالش‌ها جویا شدیم؛ وی در گفت‌وگو با ایکنا؛ ضمن اظهار امیدواری از برقراری این ارتباط تصریح کرد: در این زمینه هم دولت باید پا پیش بگذارد و هم متفکران علوم انسانی پا به عرصه بگذارند و تلاش کنند تا این فاصله میان نخبگان و دولت کم و کمتر و موانع رفع شود.

مشاور عالی رهبر انقلاب همچنین درباره برگزاری جشنواره‌هایی در حوزه علوم انسانی مانند جشنواره بین‌المللی فارابی که روز گذشته اختتامیه دهمین دوره آن برگزار شد و اینکه آیا این جشنواره‌ها می‌تواند موانع را از سر راه شکل‌گیری گفت‌وگو و تعامل هرچه بیشتر دانشگاهیان و دولت بردارد، ادامه داد: در حال حاضر خلأ بزرگی در کشور وجود دارد و آن هم دوری صاحب‌نظران علوم انسانی از مدیریت کشور، دولتمردان و مسئولان است. این دوری در بسیاری از زمینه‌ها اثرگذار خواهد بود. این جشنواره‌ها شاید بتواند قدری دو طرف را به هم نزدیک کند. اگر چه موانعی وجود دارد و باید برداشته شود.

انتهای پیام
captcha