رأی ۷۰ هزار نفری به آثار جشنواره «آوای بیداری»
کد خبر: 3782174
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

رأی ۷۰ هزار نفری به آثار جشنواره «آوای بیداری»

گروه فرهنگی ـ دبیر جشنواره آوای بیداری از مشارکت مطلوب مردم در تعیین آثار برتر جشنواره خبر داد و گفت: 70 هزار نفر در رأی‌گیری بخش رقابتی این جشنواره شرکت کردند.

رای 70 هزار نفری به آثار رقابتی جشنواره «آوای بیداری»به گزارش ایکنا از لرستان، جمشید جم، دبیر جشنواره آوای بیداری شب گذشته، 27 دی‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در لرستان با بیان این‌که این جشنواره تحت عنوان سرودهای حماسی و آواهای انقلابی شکل گرفت، اظهار کرد: سرود در این سال‌ها در بضاعت پایین قرار داشت و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سرودهایی خوانده و این موضوع تا چندی قبل به فراموشی سپرده شده بود.

وی با اشاره به این‌که نهادهایی مانند شهرداری و صداوسیما در زمینه سرودهای حماسی کم‌کاری کردند، بیان کرد: مقام معظم رهبری همیشه زمزمه می‌کردند که چرا سرود نمی‌سازید لذا بسیج هنرمندان نیز در این زمینه قدم نهاد و طی عناوینی مشخص فعالیت کرد.

جم با ذکر این مطلب که بسیاری از جوانان باذوق و علاقه برای شرکت در جشنواره پیش آمدند، افزود: ابتدا 500 اثر به دبیرخانه رسید که با رأی مردم 400 اثر تأیید شد و با رای 70 هزار شرکت‌کننده و نهایتاً 16 گروه انتخاب شدند.

دبیر جشنواره آوای بیداری با اشاره به این‌که هیئت‌ داوران متشکل‌ از نخبگان و بزرگان عرصه موسیقی و سرود در جهان موسیقیایی بودند، اظهار کرد: هیئت‌ داوران با دقدت و حساسیت منتخبان را انتخاب کردند.

وی به میزبانی شایسته لرستان در برگزاری جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب لرستان در سطح کشور به‌عنوان میزبان، مناسب و بی‌نظیر بود.

انتهای پیام

captcha