«دایه دایه» و «جنگ جنگ تا پیروزی»؛ نمونه‌هایی از موسیقی حماسی لرستان
کد خبر: 3781443
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

«دایه دایه» و «جنگ جنگ تا پیروزی»؛ نمونه‌هایی از موسیقی حماسی لرستان

گروه فرهنگی - مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان تصنیف زیبای «دایه دایه» و گروه «جنگ جنگ تا پیروزی» را نمونه‌هایی از موسیقی لری در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این جشنواره به‌دنبال تاکید بر تولیدات ارزشی و سرودهای حماسی است.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، فریدون کریمی‌والا، مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان، امروز سه‌شنبه، ۲۵ دی در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره «سرودهای حماسی و آواهای انقلابی» که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، به موقعیت و مختصات جغرافیایی لرستان اشاره و با ذکر این مطلب که لرستان دارای یازده شهرستان به مرکزیت خرم‌آباد است، اظهار کرد: لرستان با تقدیم ۶۲۰۰ شهید در راه آرمان‌ها پیشقدم بوده و زادگاه مشاهیر و آیات عظام است.
وی با ذکر این مطلب که حماسه‌سازی‌های مردم لرستان با حضور در دفاع مقدس حماسه ۹ دی برگ زرینی بر پیشینه این مرز و بوم است، اضافه کرد: عملیات‌های فتح خرمشهر، محرم رمضان، حصر آبادان، ارتفاعات مینو و حاج‌عمران و شاخ شمیران شاهد رزم ستودنی رزمندگان لرستان است.
کریمی‌والا به سابقه موسیقی حماسی و ماندگار لرستان در انقلاب اشاره کرد و افزود: موسیقی حماسی تولید شده در لرستان سراسر ارزشی است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان تصنیف زیبای «دایه دایه» و گروه «جنگ جنگ تا پیروزی» را نمونه‌هایی از موسیقی لری در دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره به‌دنبال تاکید بر تولیدات ارزشی و سرودهای حماسی است.

انتهای پیام

captcha