سنگینی بار خشکسالی روی دوش بانوان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3781012
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

سنگینی بار خشکسالی روی دوش بانوان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلاتی که این‌روزها بانوان، خصوصاً در روستاها و حاشیه شهرها از آن رنج می‌برند، مسئله خشکسالی و کم‌آبی است؛ به‌طوری که مجبورند با فرغون و یا روی دوش خود، ظروف آب را حمل کنند که آسیب‌های جسمانی برای آنان به‌همراه دارد.

بار سنگین خشکسالی روی دوش بانوان سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری روز گذشته، 23 دی‌ماه در نشست پارلمان مشورتی امور بانوان استان، گفت: بانوان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، بنابراین پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های آنان تأثیر بسزایی در سلامت جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه این دومین نشست پارلمان مشورتی امور بانوان و خانواده استان است، افزود: این پارلمان در حقیقت نمادی از مشارکت سازمان‌یافته محلی برای پیگیری مطالبات بانوان و همچنین تحکیم بنیان خانواده است که خود منجر به اتفاقات خوبی در سطح جامعه می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: وضعیت بانوان استان به هیچ وجه مطلوب نیست، گرچه تلاش‌های زیادی صورت گرفته و بهبود بسیاری یافته، اما هنوز نیاز به ورود سازمان‌های مردمی و جدی گرفتن مشکلات این بخش از جامعه احساس می‌شود.
وی ادامه داد: در هر نشست پارلمان مشورتی بانوان که جمعی از بانوان فرهیخته، فعالان اجتماعی، مشاوران دستگاه‌های اجرایی و مدیران موسسات مردم نهاد را گرد هم می‌آورد، به یکی از مشکلات بانوان پرداخته می‌شود تا با تشریک مساعی، باری از دوش مادران این سرزمین برداریم.
فاضلی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این‌روزها بانوان، خصوصاً در روستاها و حاشیه شهرها از آن رنج می‌برند، مسئله خشکسالی و کم‌آبی است؛ به‌طوری که مجبورند با فرغون و یا روی دوش خود، ظروف آب را حمل کنند که آسیب‌های جسمانی برای آنان به‌همراه دارد.
وی افزود: عمده بانوان روستایی امروزه با ناراحتی‌های جسمانی همچون کمردرد، پا درد و بیماری‌های مفاصل روبه‌رو هستند که علت آن، حمل اجسام سنگین و وارد آمدن فشار زیاد به مفاصل است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: مسئله کم‌آبی، بهداشت بانوان را نیز تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که حتی از حداقل آب برای استحمام نیز بی‌بهره هستند؛ امیدواریم مسئولان به هر طریق ممکن، موانع آب‌رسانی به مناطق روستایی را از سر راه بردارند تا بانوان ما بیش از این رنج خشکسالی را به دوش نکشند.

انتهای پیام

captcha