جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین در ايستگاه پايانی
کد خبر: 3780197
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین در ايستگاه پايانی

گروه فرهنگی- سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین امروز 20 دی ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین در ايستگاه پايانی

به گزارش ایکنا از قزوین، سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین امروز 20 دی ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قزوین اظهار کرد: هدف از این جشنواره ایجاد فضای رقابتی نیست بلکه تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد فرصت تقش آفرینی بسیجیان دغدغه‌مند و حساس کردن مسئولان برای حل آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: در اختتامیه این جشنواره سازمان‌های بسیاری از جمله استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، خانه مطبوعات قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مشارکت داشتند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین ابراز کرد: ابوذر بصیرت بالایی داشت و جشنواره به دنبال آن است که خبرنگارانی همچون ابوذر با بصیرت بالا به جامعه معرفی کند تا به جامعه بصیرت بخشند.
وی خاطرنشان کرد: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از نوزدهم مهرماه سال‌جاری با انتشار پوستر و آئین‌نامه آغاز به کار کرد و طی یک مرحله تمدید تا پانزدهم آذرماه، ۳۸۴ اثر با ۹۵ شرکت‌کننده از ۳۵ رسانه به دبیرخانه جشنواره رسید.
کشاورز ادامه داد: در سومین جشنواره رشد کمی و کیفی را شاهد بودیم به گونه‌ای که در دومین جشنواره ۲۳۹ اثر با ۶۳ شرکت‌کننده از ۲۴ رسانه رقابت کرده بودند.
وی در خصوص آثار بخش‌های مختلف اضافه کرد: ۱۴۵ اثر در بخش گزارش، ۵۰ اثر در بخش یادداشت، ۹۲ اثر در بخش خبر، ۲۳ اثر در بخش تیتر، ۳۸ اثر در بخش عکس و ۳۶ اثر در بخش چندرسانه‌ای در این جشنواره شرکت داشتند.
کشاورز تأکید کرد: بسیج رسانه با رویکرد فراجناحی در تمامی زمینه‌ها توانسته اعتماد رسانه را جلب کند.
به گزارش ایکنا برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های یادداشت، گزارش، خبر، تیتر، عکس و کلیپ و مستند معرفی شدند.
در بخش یادداشت، رقیه کشاورز حسین آبادی با اثر «مراقب چهره‌های نقاب‌دار باشیم» از پایگاه خبری قدس آنلاین موفق به کسب رتبه نخست شد و ندا حبیبی برای اثر «تراژدی تلخ دورهمی» از پایگاه خبری صبح قزوین و رقیه بابایی برای اثر «مهر خزان بر پیشانی یک زندگی» از روزنامه قانون به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند؛ همچنین از اثر آزاده رحمانی با عنوان «قزوین ورشکسته می‌شود» از هفته‌نامهٔ نگاه قزوین نیز تقدیر شد.
در بخش گزارش، مریم بهبهانی برای اثر «صورت‌هایی که با سیلی سرخ نمی‌شوند» از روزنامه ولایت، حنانه امیری برای اثر «شیرینی زندگی نوعروسان قزوینی رنگ و بوی شیخ هادی را دارد» از پایگاه خبری صبح قزوین و آرش صالحی برای «بازار جدید، قیمت قدیم» از هفته نامه مینودر به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند؛ همچنین از اثر «تاراج هنر در بازار شلوغ قزوین» نوشتهٔ مریم کشاورز مسعودیان از خبرگزاری مهر و اثر «گدایی از سر سیری» نوشتهٔ پریسا نوروزی از خبرگزاری ایرنا نیز تقدیر شد.
در بخش خبر هیچ کدام از آثار رتبه اول را کسب نکردند و محدثه کشاورز غلامی برای اثر «جای خالی پسرانم در روز مادر به چشم می‌آید» از پایگاه خبری صبح قزوین و رقیه ملاحسنی برای اثر «کمک روزانه 10 میلیون دلاری آمریکا به اسراییل/ در خصوص فلسطین سانسور خبری شدید وجود دارد» از خبرگزاری ایسنا به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند؛ همچنین در این بخش از اثر معصومه امینی باعنوان «نمی‌توانند جلوی سفارشات و توصیه‌ها را بگیرند»، از خبرگزاری فارس مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش تیتر نیز هیچ کدام از خبرگزاری‌ها و نشریات رتبه اول را کسب نکردند و نفیسه مهرداد برای اثر «احتکار نمک روی زخم اقتصاد کشور» از پایگاه خبری شاخص نیوز، صادق پیرمردوند چگینی برای اثر «از ماراتن تا چمران فریاد برای ماندن» از خبرگزاری بسیج قزوین به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
ناهید هدایتی برای گزارش «دانشگاهی به وسعت یک شهر» از خبرگزاری تابناک، طاهره سادات موسوی برای اثر «بهار ناشناخته‌ای که با بی مهری مسئولان شهری قزوین خزان زده شده است» از پایگاه خبری صبح قزوین و سیده سارا چگینی برای «حبابی روی آب» از هفته‌نامه آوای تات تقدیر شد.
در بخش عکس تمام آثار قابل تقدیر بودند و از حسین قلی‌خانی برای «مراسم یوم الله 13 آبان» از باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد عنایتی برای عکس «یک ماه پس از زلزله کرمانشاه» از پایگاه خبری قزوین خبر، محمدحسین دانیالی برای «راهیان نور سفری از جنس عشق» از پایگاه خبری صبح قزوین، محمد صالح مهرپرور برای «احیاء شب قدر در جوار شهدای گمنام بوستان فدک» از خبرگزاری دفاع مقدس، سید محی الدین خضری برای اثر «کنگره سه هزار شهید استان قزوین در اجلاسه دانشگاهیان» از خبرگزاری ایرنا و امیرحسین نادری برای «کنگره ملی سه هزار شهید استان» از خبرگزاری تسنیم تقدیر شد.
در بخش کلیپ و مستند نیز احسان حامدی‌فر برای «دیوارهای زخمی» از پایگاه خبری صبح قزوین، سکینه سلیمانی‌نیا برای «اعجاز» از پایگاه خبری صبح قزوین، احسان قربانی برای «شهدای دفاع مقدس» از معاونت فضای مجازی صدا و سیما به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و از ابوالفضل سلیمی نیز برای «چهارشنبه‌های سفید» از پایگاه خبری صبح قزوین مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

captcha